Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak
Ik doe de suggestie aan Testaankoop om de bedrijven op te roepen om publiciteit te maken met een soort van nieuw testaankoop-label: "wij misbruiken uw privacy niet en kopen geen gegevens aan waarvoor u niet vrijwillig en duidelijk toestemming gaf".
Stel dan dat Ford dat wel ondertekent, en Fiat niet ..... ik weet niet of ik mijn beslissing om een nieuwe auto aan te schaffen, en welk merk dan te kiezen, daarvan zou laten afhangen.
Maar ik zou het wel waarderen, mocht ik het weten.
.
|
Met een zwarte doos in de auto hoefg men ook daar op privacy niet te rekenen.
Er bestaat een lijst van automerken welke gewillig met de authoriteiten meewerken om data uit zulke computers te halen. Niet alle automerken doen dat. Dezen verklaren dat het simpelweg onmogelijk is... Zonder de juiste code kan de overheid deze data nooit uit die zwarte dozen krijgen.
Meestal blijft na een incident de data (parameters zoals snelheid etc) ivm. laatste 5 a 10 seconden in beweging permanent opgeslagen.
Slecht één probleempje. Denk ook aan carhacking en alle bijkomende gevaren...