Los bericht bekijken
Oud 6 april 2017, 11:38   #162
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht

In naam van islam betekent niet dat islam de reden is!!!!

Waar halen jullie dat idee toch vandaan??
Als iemand roept "in de naam van god" is god dan de reden ?? of de opdrachtgever ? of de motivator?

Vaak zijn de redenen voor een aanslag uitvoerig gegeven , maar die redenen willen wij hier niet horen, hoe begrijpelijk ze ook zijn.
Wanneer ik naar de achtergronden van aanslagen kijk, ben ik de islam uit de wind aan het zetten. Zodra het moslims zijn die iets verschrikkelijks doen geldt er een soort analyse verbod lijkt wel, omdat men zogenaamd al meent te weten hoe de vork in de steel zit.
Doet mij denken aan complottheorieën waarbij alle kwaad aan 1 ding toegeschreven word , de nieuwe wereld orde, de illuminatie, de islam.
Er is heel veel onrechtvaardigheid, armoede en honger in de wereld.

Moest dit de achterliggende motivatie zijn, waarom zijn er dan zo weinig aanslagen in de wereld die écht blinde terreur nastreven, en van diegene die er dan nog zijn, zijn het overgrote deel door moslims begaan.

Een groot deel van die boze moslims zwemt dan nog in het geld, en heeft net niks tekort.

Buiten het feit dat ze zich vernederd voelen natuurlijk omdat ze niet al hun veroveringen hebben kunnen houden, zoals Andalusië, en omdat ze in hun achterlijke staten zo ver achter lopen op de rest van de wereld, ondanks de belofte van Allah dat ze het kruim van de mensheid vertegenwoordigen.

Al de rest is dikke zever.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline