Los bericht bekijken
Oud 18 april 2017, 09:15   #189
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
Niet echt, ik wijs erop dat er over een en ander onderhandelt zal moeten worden.
Net zoals wouter Beke overal op 'wijst'. Inzake een wetsvoorstel voor onverdoofd slachten, hij wees op een advies van de RvS; inzake de dubbele nationaliteit Turken, hij wees erop dat dat toch niet zo eenvoudig is in de praktijk.
erop wijzen is een eufemisme om op rem te gaan staan.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
Ik confronteer u met de historische realiteit, als jij dat wil afdoen als een 'boekhoudkundig argument' (wat dat ook moge betekenen), whatever.
Dank u voor de confrontatie , maar ik wist dat al. En ooit hebben ze het 1 en ander in debet en credit gestopt, een saldo gemaakt. En da's al heel lang geleden, en nu gaan we een nieuwe boekhouding maken.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
Het gaat hier helemaal niet om een princiepskwestie. Jij begon over handopleggers, waarmee je duidelijk maakt dat je niets snapt van hoe de erkenning van erediensten in zijn werk gaat.
Ik snap dat maar al te goed. Handoplegging maakt geen kans omdat de criteria monotheïstische godsdiensten bevoordelen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
De aantallen, dat is niet ''mijn'' argument, dat is het argument van de wetgever.
Gij gebruikt het, dus het is van u. De wetgever heeft criteria, maar houdt er zelf niet aan. Anglicanen zijn erkend, maar ze zijn letterlijk maar met een paar man. Het criterium is dus: hoe meer het trekt op het katholicisme, hoe meer kans om erkend te worden.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
Ook het al dan niet geloven in 'hocus pocus' is geen criterium om te worden erkent als eredienst.
Nee, geloven in de katholieke god is een groot voordeel. Geloven in een olifanten god is een nadeel om erkend te worden. beide bestaan niet, maar die overweging wordt vreemd genoeg nooit gemaakt.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht

Je snapt er niks van, je loopt hier gewoon te schuimbekken dat het gênant is.
Ik snap er meer van dan gij!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht

Jij wil niet dat je belastinggeld naar erkende erediensten gaat, dat heb je nu wel duidelijk gemaakt.
Nee, ik wil rechtvaardigheid.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht

Wel, ik wil niet dat mijn belastinggeld naar de VRT, De Lijn, allerlei cultuurprojecten, en politieke partijen gaat.
Totaal irrelevant. Ik ben ook tegen cultuursubsidies. dat is voor mij een andere discussie. Ik heb geen enkel probleem ermee dat mijn belastinggeld daar naartoe gaat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht

Uw argument ''ja maar daar komen geen opperwezens bij kijken'' is waardeloos.
dat is natuurlijk de essentie. Ik vind niet dat een overheid zich met tovenarij moet bezighouden.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
Dat is uw persoonlijke drijfveer om tegen erediensten te zijn,
Maar ik ben niet tegen erediensten. Gij moogt bidden naar uw god zoveel gij wilt. Ik wil er gewoon niet voor betalen. Mocht hij luisteren, dan zou ik er nog willen over discussieren. Alhoewel, kunt ge dan niet bidden dat uw god alles betaalt?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
maar dat is voor de rest compleet irrelevant. Iedereen heeft allerlei redenen om ergens voor of tegen te zijn.
Maar als er hokus pokus mee gemoeid is, dan is de reden zeer simpel: WIE in godsnaam gelooft d�*�*r nog in?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht

Indien je een klassiek-liberale houding zou aannemen, en vandaar uit zou zeggen dat erediensten niet langer moeten worden gefinancierd, zou ik u gerust kunnen volgen. Maar wat jij wilt is gewoon cherry-picking: iets waar jij niet tegen kan, mag geen geld krijgen, maar de mensen die er wel gebruik van maken moeten evenveel belastingen blijven betalen.
Nee, want er zijn veel zaken waar de overheid voor betaalt, waar ik geen gebruik van maak, en toch heb ik er geen enkel probleem mee om daarvoor belastingen te betalen. Godsdienst is gewoon een apart geval. Dat heeft te maken met het bovennatuurlijke, en daar moet een overheid zich niet mee bezighouden.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
Ik vermijd niks. Jij bent verantwoordelijk voor wat je schrijft. Jij zei dat ik maar moest verhuizen als het systeem mij hier niet aanstaat. Dat is een ondemocratische houding.
Nee, uw houding is ondemocratisch. In een democratie moet ge kunnen aanvaarden dat uw belastinggeld in één pot gaat, en dat de overheid dat uitgeeft naar goeddunken.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht

Nee, niet echt. Dat atheïsten al eeuwen lang belastingen betalen voor erediensten? Tot in de ajrne 50' noemde haast niemand zich atheïst.
Tja, hoe komt dat? Toen waren er ook atheïsten, maar ze bleven liever in de kast. Ik denk dat het was omdat er weinig tolerantie was voor atheïsme bij gelovigen, wat denkt gij?
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden