Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry
Zeker niet dat die zullen uitsterven.
|
Als oldtimer natuurlijk niet.
Maar als de overheid bepaalde emissienormen oplegt die geen enkele fossiele wagen kan halen, dan is het zo. Nieuwe wagens worden dan niet meer gehomologeerd.
Zelfs Duitsland doet daar aan mee: (eerst in de steden vanaf 2025)
Citaat:
http://www.autozeitung.de/zev-benzin...50-116894.html
BUNDESLÄNDER FORDERN BENZIN-/DIESEL-VERBOT BIS 2030
Laut einem Bericht von "Spiegel Online" Anfang Oktober soll im *Bundesrat ein Beschluss gefasst worden sein, der Autos mit Verbrennungsmotoren ab 2030 verbietet. Die EU-Kommission werde darin aufgefordert, "die bisherigen Steuer- und Abgabenpraktiken der Mitgliedstaaten auf ihre Wirksamkeit hinsichtlich der Förderung emissionsfreier Mobilität auszuwerten ..., damit spätestens ab dem Jahr 2030 unionsweit nur noch emissionsfreier Pkw zugleassen werden". Im Bundesrat sah man wohl handlungsbedarf, da der Umstieg auf Elektroautos trotz Prämie nur sehr schleppend vorankommt. Um das Pariser Klimaabkommen aus dem Jahr 2015 zu erfüllen, müsste Deutschland seine CO2-Emissionen um bis zu #95 Prozent senken.
|
* https://nl.wikipedia.org/wiki/Bondsraad_(Duitsland)
2035?
Vraag is natuurlijk ook hoeveel de benzine of diesel tegen 2030 gaat kosten, ook voor de oldtimer natuurlijk...
Btw uw laatste link bevestigt dat alleen maar...
En dat linkje vergeet ook de #CO2-reductie-overeenkomst in Parijs te vermelden...
Citaat:
Wat gaat er gebeuren met de weggevallen accijnzen. Door wat gaan die worden want die heeft de staat nodig hé, eender hoe, ze gaan van ergens moeten komen hoor.
|
Daar is de regering zeker vindingrijk... mss eens een betere link lezen die antwoorden en argumenten aanbrengt en niet alleen vragen opwerpt?
Citaat:
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/op...inie/1.2467056
Welk effect heeft elektrificatie van vervoer op onze economie?
Studies spreken dat de elektrificatie zo’n 1 miljoen extra jobs in 2030 en 2 miljoen in 2050 kunnen bewerkstelligen in Europa. Deze jobs hebben te maken met de ontwikkeling en productie van componenten voor elektrische voertuigen, maar ook met de nieuwe diensten die geboden zullen worden op het vlak van laadinfrastructuur bijvoorbeeld. Sowieso is het een goede zaak want een andere zeer belangrijke parameter is de olie-afhankelijkheid. We jagen dagelijks 1 miljard euro uit onze Europese economie om olie te importeren. Door deze middelen in onze eigen economie te steken kan men heel wat extra tewerkstelling genereren.
Er wordt wel eens geopperd dat het verlies van inkomsten uit accijnzen op diesel een negatieve impact heeft op het overheidsbudget. Maar dit houdt dan geen rekening met de verbeterde luchtkwaliteit. We ontlopen dan niet alleen boetes die Europa oplegt. Er zullen door de verbeterde luchtkwaliteit minder overheidsuitgaven nodig zijn voor ziekenzorg, het schoonmaken van gebouwen en monumenten enz. Dit zijn overigens geen veronderstellingen, we ontwikkelden een ‘External Cost Calculator’ die dergelijke kosten in rekening kan brengen en overheden kan ondersteunen in het nemen van gefundeerde beleidsmaatregelen.
|