Los bericht bekijken
Oud 18 april 2017, 21:40   #200
mvd
Minister-President
 
mvd's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 februari 2012
Berichten: 5.725
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Net zoals wouter Beke overal op 'wijst'. Inzake een wetsvoorstel voor onverdoofd slachten, hij wees op een advies van de RvS; inzake de dubbele nationaliteit Turken, hij wees erop dat dat toch niet zo eenvoudig is in de praktijk.
erop wijzen is een eufemisme om op rem te gaan staan.
Nee, dat is het niet.

Nuances zijn uw ding niet, dat is duidelijk.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Dank u voor de confrontatie , maar ik wist dat al. En ooit hebben ze het 1 en ander in debet en credit gestopt, een saldo gemaakt. En da's al heel lang geleden, en nu gaan we een nieuwe boekhouding maken.
Jaja, je wist het al. Vandaar dat ik het na x aantal pagina's nog altijd met handen en voeten moet uitleggen.

Er is geen saldo gemaakt. Dat is het nu juist.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Ik snap dat maar al te goed. Handoplegging maakt geen kans omdat de criteria monotheïstische godsdiensten bevoordelen.
Nee hoor, ze 'bevoordelen' op basis van aantal leden en organisatiestructuur. Met monotheïsme heeft dat niks te maken.

Je begint er nu echt wel met uw klak naar te gooien eh?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Gij gebruikt het, dus het is van u.
Zoals wanneer ik gebruik maak van een wet, dan wordt het opeens ''mijn'' wet.

Ik gebruik idd argumenten ipv gescheld, gegiechel en memes. Maar ik heb de wet niet gemaakt, ik verwijs er slechts naar.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
De wetgever heeft criteria, maar houdt er zelf niet aan. Anglicanen zijn erkend, maar ze zijn letterlijk maar met een paar man.
Hoeveel anglicanen zijn er precies in België?

Trouwens, uw parlement subsidieert het dus is het nuttig, toch? Dat waren uw eigen woorden een paar posts terug.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Het criterium is dus: hoe meer het trekt op het katholicisme, hoe meer kans om erkend te worden.
Onzin, dat is het criterium in uw fantasie.

In de realiteit zijn de criteria: aanwezigheid op het BE grondgebied, voldoende aanhangers, een gestructureerde organisatie hebben, enz..

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Nee, ik wil rechtvaardigheid.
Welnee, je wilt namelijk helemaal niet dat mensen kunnen beslissen wat ze doen met hun geld, je wilt gewoon gelovigen treffen ompdat je ze niet kunt uitstaan. Daar is niks rechtvaardig aan.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Totaal irrelevant. Ik ben ook tegen cultuursubsidies. dat is voor mij een andere discussie. Ik heb geen enkel probleem ermee dat mijn belastinggeld daar naartoe gaat.
Voor u is dat een andere discussie, omdat je religie nutteloos vindt. Maar voor mij is dat dezelfde discussie. Als jij de subsidiëring van erediensten ter discussie wil stellen, stel ik een hele hoop andere subsidies ter discussie. Dat komt omdat ik, in tegenstelling tot u, wel consequent ben. Jij reageert gewoon vanuit een anti-religieuze kramp.
mvd is offline   Met citaat antwoorden