[quote=werkman;8432602]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp
het gaat over belastingen innen hé. Nu is het zo dat iedereen belastingen betaalt waar hij of zij woont. in principe is dat daar waar je werkt, waar je maw je loon krijgt.
Mensen die in Vlaanderen wonen maar in Brussel werken, betalen nu hun belastingen op het loon aan de federale overheid die het naar Vlaanderen overstort. Dan zou Brussel dat gewoon innen en bijhouden . Buitenlanders die hier werken, betalen ook hier hun belastingen.[/QUOTE]
Ik dacht dat dezen die aan de Europese instellingen werken in Brussel of waar dan ook in België geen belastingen betalen. Wel wordt hun inkomen; als ze Belg zijn natuurlijk; samengevoegd met dat van hun echtgenote om het ten % te bepalen waarop de echtgenote (of echtgenoot) belast wordt. Maar mogelijk is dit ondertussen veranderd. Er verandert zoveel nietwaar?
Ik werk al vijftien jaar niet meer. Sorry; heb ik wel ooit gewerkt?
Komaan demonen. Geef er nog eens een lap op!
Of ben je ook op retraite bij de paterkes?
Je moet zeker hun wijn eens proeven. De druiven uit hun wijngaard worden nog op archaïsche wijze geperst volgens een oud procédé. Ze hebben steeds paters in voorraad met zweetvoeten. Die zijn absoluut noodzakelijk om de speciale gisting op gang te trekken. Doen man!    
|
Wie in België woont en in Nederland werkt voor een Nederlandse werkgever, betaalt in Nederland belastingen op dat loon. Maar die die moet in België ook een aangifte doen omdat in België gemeentebelasting moet betaald worden, gebaseerd op dat inkomen.