Los bericht bekijken
Oud 25 april 2017, 03:50   #253
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Stel je eens voor dat ze een raket afvuren op Seoul of op een Japanse stad. Dat wordt inderdaad onvermijdelijk een keiharde oorlog. Ik ben er vrij zeker van dat in het Pentagon alle scenario's grondig uitgepluisd en gepland zijn. Mijn enige bekommernis is het risico dat de Noord-Koreaanse gek effectief van het nucleaire speelgoed zou gebruik maken. Volgens mij is de Amerikaanse slagkracht met conventionele wapens ruim voldoende groot om de confrontatie aan te kunnen. In de Koreaanse oorlog (1950-1953) werd feitelijk nog bijna uitsluitend gevochten met hetzelfde soort tuig als in de WO2. Als de Amerikanen het op een gegeven ogenblik moeilijk kregen lag dat vooral aan de enorme massa mensen die door Mao met het Chinese Volksleger over de Koreaanse grens werden gestuurd. Nu zijn we meer dan zestig jaar verder en de niet-nucleaire bewapening is oneindig meer gesofistikeerd door de inschakeling van elektronica.
Schrijft de Q. -> "...Amerikanen het op een gegeven ogenblik moeilijk kregen..."
Dat Q. is zowat het understatement van de hele Koreeanse oorlog. Voorwaar zijt gij Comical Ali geworden?

Vergeet je gemakshalve nu niet dat MacArthur van een paar boogscheuten afstand van de grens met China werd terug gebonjourd tot beneden de 38ste breedtegraad?
Door de chinks, inderdaad ... Denk je dat die mannen meer dan 60 jaar later Trumpie gaan laten doen, omdat hij wat... geel haar heeft, misschien?
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden