Los bericht bekijken
Oud 25 april 2017, 12:09   #1
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard Moeten kinderen rusthuis van ouders betalen?

De CD&V wil haar sociale imago kracht bijzetten.....

Het is duidelijk: de OCMW's hebben geld tekort. Véél geld. Hoe zou d�*t toch maar komen?

Als het voorstel van de tsjeven wordt aangenomen zal het resultaat in alle geval zijn dat er meer mensen thuis blijven. D�*t doel zal alleszins bereikt worden. Ikzelf crepeer nog liever dan mijn kinderen voor mij te laten opdraaien. En ik ben er zeker van dat ik niet de enige ben.

Mijn vragen zijn:
1/hoe komt het dat wij de hoogste belastingen betalen en van de laagste pensioenen hebben?

2/Welke partijen zijn daar verantwoordelijk voor?

3/ Wie ging er alweer voor ons pensioen werken?

4/Wie zou onze pamper vervangen als we de pech hebben om in een "home" te belanden?

Ik heb een hoop argumenten gehoord van deze en gene tsjeef, maar....staat dit in het regeerprogramma? Of geraakt de staatskas alleen maar leger ipv voller ondanks de besparingswoede van de regering?

Hoe zit het met mensen die bewust of ongewild kinderloos bleven? Die geen tijd, geld en en energie in de opvoeding van kinderen staken? Kinderen die vandaag moeten werken en afdragen voor hun eigen pensioen én om het tekort aan pensioen van hun ouders aan te vullen.

Is het niet discriminerend dat het OCMW wél opdraait voor het tekort aan pensioen van kinderloze mensen? Mensen die heel hun leven alleen voor zichzelf hebben gezorgd, die geleefd hebben zoals God in Frankrijk, en die evengoed de kosten niet kunnen dragen van een rusthuis?

Het is al racisme en discriminatie wat tegenwoordig de klok slaat. Niets wordt zo zwaar afgestraft als racisme en discriminatie, maar is dit dan geen discriminatie? De kosten van een rusthuis afwentelen op de kinderen, voor wie kinderen heeft? Maar het OCMW draait wél op voor het tekort van mensen die geen kinderen hebben grootgebracht?