Los bericht bekijken
Oud 2 mei 2017, 12:24   #235
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Dus jij neemt af en toe PR?

Beide kan men optimaliseren, PR plaatsen kan men monitoren naargelang populariteit en parkeerduur. Wat niet rendeert kan men aanpassen-afschaffen zie Freiburg 2001-2017.
Het OV dat daar stopt in de nabije buurt moet naargelang wat aangepast worden, lees frequenter rijden.

Een vb had ik gegeven tussen Freiburg, met optimalisatie, en Gent., even samenvatten:

- Freiburg heeft zijn gratis PR van 3185 plaatsen in 2001 naar vandaag 1295 plaatsen teruggebracht , het aantal PR is gehalveerd van 12 naar 6, waarvan 1 enkel in het weekend 170 extra parkeerplaatsen vrijgeeft.
In Freiburg moet men in het slechtste geval 10 minuten wachten op het OV:
P+R-Angebot in Freiburg:
Das Angebot in Freiburg ist besonders komfortabel, da die Freiburger Stadtbahnen in einem dichten Takt fahren - in der Hauptverkehrszeit wie folgt:
Linie 1: alle 6 Min.
Linie 2: alle 10 Min.
Linie 3: alle 7,5 Min.
Linie 4: alle 10 Min.
Linie 5: alle 7,5 Min.
Alle Stadtbahnlinien bringen Sie schnell und direkt in die Freiburger Innenstadt.


- Gent heeft vandaag 14+2 PR, 14 PR gratis met 1840 plaatsen, +2 PR met 550 betalende plaatsen. Hoe het OV daar frequent aansluit weet ik niet... aangezien jij PR wslk nooit benut kun je dat ook niet vertellen?



Uw vlieger gaat niet op met "de Duitse groenen":

Freiburg had dus in 2001 veel meer PR-parkeerplaatsen dan Gent, vandaag is het andersom. Sinds 2002 zijn de Groenen in Freiburg aan de macht, daarvoor de SPD of "socialisten".
Dus men kan zeggen dat het "de Groenen" waren die de PR en OV "geoptimaliseerd/gehalveerd" hebben, maar dat zouden de socialisten evenzo gedaan kunnen hebben. Of de CDU of CDV of de Liberalen wat maakt het uit?


Que? De mensen die er telkens gebruik van maken wel, ze vermijden immers file in de stad of het zoeken van te dure parkeerplaatsen, PR is gratis en het OV brengt je net daar waar je wilt zijn. Ze sparen ook brandstof, en vervuilen minder de kernstad.

Of het sneller is? Soms wel soms niet, hangt er vanaf of je direct aansluiting hebt, of hoe de files zijn in de stad, zijn er vrije busbanen? Spoorverkeer-tram (Stadtbahn) kan natuurlijk altijd vlot door.


Euh ik dacht dat het in Gent niet zo simpel is met een auto ergens te geraken?
Indien PR sneller en goedkoper kan zijn om in Gent-centrum te geraken dan kun je daar niet omheen.


aha het orakel Mambo.

Er is zeker een minderheid die dat frequent doen, Gent zal zeker wel tellingen hebben van hun bezettingsgraad PR-parkings (camera's?), en hoe die met het OV/fiets/... in het centrum geraken.


Mooi toch voor die mensen die dat fijn vinden, jij kijkt dus enkel naar je eigenbelang niet?
Laat de mensen toch de keus...

Jij niet... het stoort je eigenbelang neem ik maar vast aan.
Een mens verdraagt meestal slecht veranderingen... tot...

Ja kijk micele.
Alhoewel god u eigenhandig naar zijn evenbeeld heeft geschapen zitten de zaken toch niet zo in elkaar als dat jij denkt.

Hoe zou u er bv op reageren mocht ik mambo nu eens kon regelen dat alle verkeer uit de stad moet?
Pak nu eens brussel of zo?
En dat mambo op een slinkse wijze er ook voor kan zorgen dat voortaan heel veel alternatief vervoer kan aangeboden worden, aangekocht, leasings en nog zulke dingen vanuit de winkel van mijn bompa?

Is dat nog steeds politiek en zo?

Of is dat maar zo en zo?
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden