Los bericht bekijken
Oud 3 mei 2017, 09:39   #7
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Het is een goeie zaak dat kranten gesteund worden. Ondanks alle beperkingen zijn ze toch nog altijd de beste bron van informatie.

Hét grote probleem is dat ze weinig of geen onderzoeksjournalistiek meer doen (omdat het te duur is) en dus lees je veel identieke zaken die van persagentschappen overgenomen worden.

En wat die concentratie betreft: De Morgen kan je bezwaarlijk een liberale krant noemen. Er zijn wel een aantal artikels gemaanschappelijk (Sport en zo) met Het Laatste Nieuws, maar de redakties zijn onafhankelijk.

Voor fake-nieuws heb ik de kranten niet nodig. En evenmin het TV-nieuws.
Als de gewone man iets mag weten dat belangrijk is dan zijn het toch gewoonlijk vijgen na Pasen. Onderzoeksjournalistiek? Uitzonderlijk als er iets onderzocht zou worden dan is het resultaat toch steeds overgoten met een gekleurd sausje. Met zelf na te denken over alle gegevens die binnenstromen kom je meer waarheid te weten dan er bewust misleidend voorgeschoteld wordt. Trouwens wat Trump bazelt in Amerika of welke zanger gestorven is aan een delirium-tremens interesseert mij geen fluit.
Dat zijn zaken voor de slimste mensen ter wereld.
Daar hoef ik absoluut niet bij te behoren.
Uzelf kennen en eventuele beperkingen aanvaarden is de hoogste vorm van slim zijn. Je moet er toch mee door het leven en er over zagen lost toch niets op. Bovendien verspillen er veel hun leven om op de hoogste sporten van de ladder te geraken waar ze zelfs; mochten ze slim zijn; toch niet zullen geraken. Een ladder breekt als er teveel aan de top zitten.
We maken het nu meer en meer mee. Benieuwd hoe lang de ladder het nog zal houden.

Laatst gewijzigd door werkman : 3 mei 2017 om 09:41.
werkman is offline   Met citaat antwoorden