Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus
Leren tellen. Er is een kost van 1.8 miljard over 25 jaar. De opbrengst was 1.3 miljard.
Dat laat nog maar een gaatje van een half miljard. Peanuts, als je weet dat vingervlugge Vanovertveldt regelmatig op zoek moet naar een veelvoud daarvan.
|
Peanuts zegt U. 500 miljoen zijn dus peanuts. Daarbij zal uw rekening wel niet kloppen man. Wat betaalde de staat voorheen aan verzekeringen? En wat moet er nu betaald worden? De huurder betaalt toch de verzekering?
En welke clausules staan er nog in het huurcontract ivm met onderhoud en andere gadgets? Trouwens; betaalde de staat voorheen wel verzekeringspremies? Ik heb gebouwen geweten in staatseigendom waar absoluut geen zorg werd gegeven aan brandveiligheid.
Ik heb zelfs gewerkt in gebouwen waar er vanuit de kelders; waar de gasbranders stonden; open gaten tussen de verdiepingen zaten vertrekkende vanuit die kelders zodat bij gaslekken alle verdiepingen mee de lucht in konden vliegen.
Liften die meer bleven hangen dan werken en trappen die absoluut onveilig waren. Lokalen zonder daglicht of verluchting en electriciteitsleidingen die los aan de muur hingen te bengelen enz. enz. enz.
Er werd dus geen geld voor uitgegeven. Bij de staat kan alles.
Ik vermoed dat die ballon hier niet meer zal opgaan.
Maar kom; we praten hier over factoren waar we absoluut geen zicht over hebben. Dus of uw berekening betreffende dat half miljard zal kloppen; wel daar heb ik de grootste twijfels over.
En wie betaalt de kosten voor afbraak als het ooit zover komt?
De eigenaar die in faling kan zijn. Wel dan is het de staat zeker!