Los bericht bekijken
Oud 5 mei 2017, 20:54   #267
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.759
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door coro Bekijk bericht
Het is kennelijk hip binnen de gemeente- en stadsbesturen om alle mobiliteit, aangedreven door een motor, te weren uit het stadscentrum. Dat is niet uitsluitend voorbehouden voor Gent! Zowat elke andere, kleine en grotere stad, gemeente, dorp, is in hetzelfde bedje ziek.

Laat ze maar doen! De gevolgen zullen niet lang uitblijven.

Noem me nu 1 argument waarom ik, als buitenstaander, nog naar Gent zou moeten gaan? Je geraakt er niet meer in, je geraakt er met moeite uit, je betaalt je te pletter aan parking, en voor wat?????

Het is niet zomaar dat meerdere winkel-(s) (en -ketens) zich net aan de rand vestigen! Daar krijg je die ellende niet, kan je evengoed genieten van café's, restaurants, winkels, fitness, leisure tout court zonder zich zorgen te moeten maken over parking, tickets, supergemotiveerde parkingwachters, politie, sleepdiensten, boetes, ergernissen....
Maar ach....'groen' en 'economie': = water en vuur!

Ik heb medelijden met de lokale middenstander!
Zit Gent wel te wachten op u? Om welke reden wilt u trouwens met uw wagen tot in het Gentse stadscentrum rijden? Bent u van plan op de Korenmarkt een wasmachine te kopen en die eigenhandig in uw wagen te hijsen?

Er zijn genoeg voorbeelden van stadscentra waar de middenstand het moeilijk heeft, alhoewel de auto nog volop een plaats heeft in het centrum. Denk maar eens aan Torhout en Tielt. Je kan er zo goed als overal terecht met je wagen en toch worstelt de middenstand om het hoofd boven water te houden.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden