Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob
Men zal wel aan institutionele beleggers hebben verkocht, aan vooraf vastgestelde prijzen.
En elke operatie van dat niveau zal wel met de nodige analyses gepaard gaan. Maar ofdat er dan nog voorkennis aan te pas komt ? Maw zijn er dingen gaande, die een goede analyst niet kon ontdekken, omdat ze geheim zijn ? De toekomst zal het wel uitwijzen.
Nu, nog een reden om niet alles ineens te verkopen, is om de koers niet teveel te verstoren, maw men moet wel voldoende kopers hebben als men verkoopt.
|
De toekomst heeft meestal veel verborgen dingen in petto.
Meestal hebben mensen met voorkennis daar geen last van.
Nooit gehoord van eigen aandelen te verkopen als ze hoog staan en deze terug kopen als de gemanipuleerde bedrijfswinst er niet is omdat ze werd afgewenteld ingevolge; meestal internationale; kunstgrepen?
Ik weet ze ook allemaal niet hoor. Wat er in de hersens van boekhoudkundige geniën plaatsgrijpt kan door niemand buiten henzelf bij voorbaat gekend zijn. Maar ik heb wel kennis van een paar vernuftige bedenkingen. Waarvan men achteraf wel denkt :"Verdomd, dat is te simpel om waar te zijn. Dat ik dat zelf niet heb kunnen bedenken."
Maar......meestal is er voorkennis mee gemoeid of moet men zelf aan de onderhandelingstafel zitten om ze uit te dokteren.
Welke eenvoudige sterveling houdt zich bezig met zulke bedenkingen als hij er toch zelf geen baat bij heeft? Ik heb mezelf al een paar maal moeten troosten met deze laatste verontschuldiging. Toegeven dat ik te dom was ligt niet in mijn aard.