Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice
Dat is toch diep treurig wat u schrijft...het is helemaal niet de vraag of een kind opvoeden en een huishouden doen werk is. Natuurlijk is dit zo.
Maar moet de samenleving wanneer u die keuze maakt om enkel dit te doen, daarvoor betalen, omdat u net doet alsof je werk zoekt of rugpijn hebt?
Terwijl u eigenlijk met de buggy richting Aldi loopt en het wel mooi vindt die extra centen? Nee dus.
Wanneer uw man voor u de keuze heeft gemaakt dat dit uw taak is, en u niet mag werken " omdat hij dit niet graag zou hebben" moet u en uw man consequent zijn, dan moet hij en niet de samenleving uw gezin onderhouden.
En dat snapt u niet. Met dat " niet begrijpen" wat normen en waarden eigenlijk zijn, voedt u dus ook nog op.
Eerlijkheid, consequent zijn, niet profiteren, zijn begrippen die u niet snapt en daarmee is het hele probleem met moslims in het algemeen ineens duidelijk.
U wil onze normen en waarden niet begrijpen, omdat u uw religieuze normen daarboven zet en zo een volgende generatie kansarm maakt.
Uw ouders wensten u een beter lot, denk dat u een foute partnerkeuze maakte?
|
Moest ik niet hebben afgedragen aan de sociale zekerheid tijdens het werken: nee, dan moest de samenleving quasi niets. Maar aangezien ik dat wel jaren heb gedaan: ja, liefst wel 'betalen' wanneer ik het nodig heb...