Los bericht bekijken
Oud 8 mei 2017, 11:23   #1
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard Controle op kinderarbeid, jongens toch ...

Controle op kinderarbeid, jongens toch ...

Er zijn duidelijk veel te veel ambtenaren.
Waar die zich mee bezig houden ...

De meesten onder ons hielpen wel eens mee op een boerderij, op een braderie, op een ...

Met drie vrouwen waren ze om een 10 jarig jongetje te intimideren omdat hij zijne papa hielp enkele ballonnetjes en op te hangen.
Het verdikt (volgens die dames) KINDERARBEID

Zijn er naast wereldvreemde rechters nu ook al wereldvreemde controleurs?

“Mijn zoontje begon te wenen, zo’n drama werd ervan gemaakt”

Tongeren - Het optreden van de Arbeidsinspectie op de Italiaanse Dag zondag in Tongeren heeft veel kwaad bloed gezet. Een 10-jarige jongetje, die er zijn ouders aan het helpen was met de opbouw van hun stand, werd onderworpen aan een strenge controle. “Volgens de inspecteurs ging het om kinderarbeid. Mijn zoon begon te wenen, zo’n drama werd ervan gemaakt”, zegt zijn verontwaardigde vader Robert Botta.
Zondagvoormiddag rond elf uur streek Robert Botta neer op de Graanmarkt in Tongeren, in de schaduw van de basiliek. Als garagehouder en verdeler van de Italiaanse merken Fiat en Alfa Romeo, wilde Botta niet ontbreken op de jaarlijkse Italiaanse Dag in Tongeren, waarbij de hele binnenstad wordt ondergedompeld in de mediterrane sfeer.
Even na elf uur merkte Robert plots op dat zijn 10-jarig zoontje Matteo omringd werd door drie vrouwen. “Het waren mensen van de Arbeidsinspectie. Ze vroegen om zijn identiteitskaart, omdat hij een touw aan een paaltje aan het hangen was en enkele flessen in onze koelkast had gelegd. Volgens hen ging het om kinderarbeid. Ik heb meteen gezegd dat het mijn zoon was en dat hij zelf had gevraagd om mee te helpen. Dat is toch logisch bij mannekes van 10 jaar? Die willen helpen. ‘Tuurlijk mag dat’, heb ik gezegd.”
Vuist op tafel
Maar volgens de inspecteurs mocht dat niet. Volgens hen ging het om kinderarbeid. Er ontstond een hevige discussie, waarbij de gemoederen hoog oplaaiden. “Ik heb even mijn zelfbeheersing verloren en hard met mijn vuist op tafel geslagen. De vrouwen dreigden ermee de politie erbij te halen”, zegt Robert.”Ik vond dat een goed idee, maar opeens waren ze weg.”
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden