Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door araneus
Dat is inderdaad een probleem. Wanneer echter zo'n huis verkocht wordt zal dit probleem binnen de 18 maanden opgelost moeten worden. Dit gebrek zal tijdens de verplichte keuring van de elektrische installatie aan het licht komen.
Verder denk ik dat de eigenaar er alle belang bij heeft om een dergelijke elektrische installatie te moderniseren, niet alleen om een wagen te laden, maar zeker ook om bijvoorbeeld het brandrisico te verminderen.
Het is trouwens nog altijd mogelijk om aan een lager vermogen te laden, maar dan zou je problemen kunnen krijgen met het aantal km dat je kan laden, bv. bij laden aan 1,5 kW ipv 3 kW.
|
Neen , dat is volgens mij een misvatting. Wanneer een huis wordt verkocht dan moet de eigenaar wettelijk een onderzoek naar de toestand van de elektrische installatie laten geschieden. De bevinding van dit onderzoek moet getoond worden bij de verkoop van dit huis. Dit omdat de nieuwe eigenaar dan kan weten wat voor een soort huis hij koopt. En het is niet omdat een huis nog oude bedrading heeft dat het wordt afgekeurd.
De zwakste lader die ik ken bij een wall-box qua vermogen is er een van 3,7 kw. Vraag is hier of oude huizen dit laadvermogen uren aankunnen.