Los bericht bekijken
Oud 23 december 2004, 11:54   #79
Bece
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 12 augustus 2002
Locatie: Limburg
Berichten: 2.261
Standaard

Citaat:
Die vragen waren gericht aan 1handclapping en Waldo, en laat hen dus maar antwoorden
Inderdaad. Vragen aan u staan in het bericht van 19-12-2004 en in het bericht van gisteren.

Citaat:
U extrapoleert 1 geval al direct naar een het hele "gerecht". Ik kan evengoed zeggen dat omdat de Agusta-affaire tot veroordelingen heeft geleid, het gerecht WEL zijn werk doet (da's ook een extrapollatie).

Wat rechtvaardigheid juist is, is niet precies gedefinieerd. Wel is duidelijk dat men niet aan iedereen zijn opvattingen 100% kan voldoen.
Het gaat hen niet direct om de rechtspraak opzichzelf maar om de toegang die je alleen kan krijgen wanneer je over veel geld beschikt of wanneeer het over veel geld gaat.

Een paar voorbeelden (lang niet alle die ik zelf heb meegemaakt hoor)
Ik laat mijn auto spuiten. Blijkt na 2 maand dat de verf er afgeschilferd. Ga terug en word uitgelachen. Die man weet ook dat het voor mij goedkoper is om het bij iemand anders opnieuw te laten spuiten dan dat ik een rechtzaak, zelfs voor de vrederechter, opstart.
Nog eentje?
Mijn echtgenote koopt een pelsmantel van 1200€. Blijkt dat die pelsmantel een fout vertoond. Ook hier word ik door de winkel uitgelachen. Zij weten dat alleen al de expertise van die jas ruim 900€ gaat kosten.
In beide gevallen kwamen zij er bekaaid van af. Toendertijd was ik namelijk verzekerd voor dat soort van dingen. Alleen als je een paar keer van die verzekering gebruik maakt krijg je je opzeg.
Nog eentje.
De belastingen beweerden dat ik niet met mijn auto naar het werk ging en wijgerde dus die kosten te erkennen.Ter informatie, ik kon mijn werk op geen enkele andere manier bereiken. Het ging toen om een bedrag van 500€.
De belastingen hebben nooit enig bewijs geleverd noch verteld hoe ik dan wel op mijn werk zou geraakt zijn. Maar alle bewijzen die ik leverde. Verklaringen van mijn werkgever, verklaringen van werkmakkers en buren die mij iedere dag zagen vertrekken thuis of op het werk, werden door de belastingen en de rechtbank verworpen. Ik had natuurlijk geen advokaat want dan zou de grap mij meer dan 1000€ hebben gekost. Nu was het al 495€ voor het aanhangig maken van de zaak. Hoewel die mensen, vooral mijn werkgever, dus een strafbaar feit hadden gepleegd (het afleggen van valse verklaringen is strafbaar) werd er geen vervolging ingesteld. Was ook moeilijk want mijn werkgever kan zich wel een advocaat veroorloven en dan had de belasting moeten bewijzen dat er een valse verklaring werd afgelegd.

Citaat:
Verder geloof ik niet in uw begrip "elite". Klassegerecht...? U wilt toch dat de wil van de meerderheid van de burgers hier gehandhaafd wordt??? Welnu, in Belgie is de meerderheid van de burgers van de "middenklasse". U valt dus aan wat u zelf gewild hebt???
Het hangt er natuurlijk van af wat jij de middenklasse noemt. Wat de wil is van die groep kan je overigens alleen maar te weten komen via een BROV. Al de rest is natte vinger werk.


Citaat:
U hebt hiermee duidelijk een erg originele aanpak met betrekking tot rechtspraak. (waarmee ik niet a priori zeg dat dit slecht zou zijn). Waar en wanneer worden er in Vlaanderen mensen veroordeeld in het Frans
Waar staat dat nu weer???????
Maar, ik ga er geen eed op doen, ik ben er vrij zeker van dat dit 50 jaar geleden zeker (en zelfs veelvuldig) gebeurd is. Met name in het gentse en het brusselse.
__________________
Democraat in hart en nieren. http://users.telenet.be/brov Laatst bijgewerkt op 09/2011
Bece is offline   Met citaat antwoorden