Los bericht bekijken
Oud 14 mei 2017, 16:18   #31
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

NieuwNoors's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Ik denk dat het heikel punt identiek is aan het verleden. Ze meeste moeders willen wel thuis blijven 'voor de kinderen' maar dan wel dop trekken.
Mijn echtgenote heeft tijdelijke part-time gewerkt toen de kinderen klein waren. Haar inkomen was dus gehalveerd. Maar dat weet je op voorhand als je kinderen wil hebben.
Mijn schoondochter werkt ook. het krijgen van kinderen is geen probleem geweest.
Vandaag is dus gelijk aan het verleden. Sommigen willen het hebben/opvoeden van kinderen misbruiken om op kosten van de gemeenschap thuis te blijven 'voor de kinderen'.

PS de moeders die in het verleden op den dop thuisbleven 'voor de kinderen' krijgen een hoger pensioen dan mijn echtgenote.....
Ik heb ook part-time gewerkt toen mijn kinderen klein waren. Kon niet fulltime want ik had er 3 waarvan 1 kind meervoudig gehandicapt.En mijne man werkte in ploegen. Maar no way dat ik op kosten van de gemeenschap zou geteerd hebben.
Mijn moeder had ook 3 kinderen, en die werkte OOK (jaren '60-'70).
In die tijd was het nochtans normaal dat moeders thuisbleven.
Ik vind het dus bullsh.. dat jonge vrouwen anno 2017 geen werk KUNNEN vinden. Ik heb mijn huidige job trouwens 'gevonden' 4j + geleden. En dan was ik al 7j grootmoeder...
Wie zoekt die vindt.
En ja, ik vind het ook schandalig dat de moeders die indertijd 'op den dop' thuisbleven een hoger pensioen als ik zullen krijgen.
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden