Los bericht bekijken
Oud 26 mei 2017, 01:10   #828
Rizzz
Parlementslid

Rizzz's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar Rizzz
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Dat is niet echt een religie waar die suide bombers last van hebben, maar van een parasiet.
Daniel Dennett heeft een schitterende verklaring voor het gedrag van suicide bombers:

A meme for suicide bombing may survive precisely by the nonsurvival of its host; those infected by it do not act selfishly, or only with a mind to their own survival.

Zeker eens opzoeken. Dat verklaart oa waarom vrome moslims geen terroristische aanslagen plegen, maar waarom het net (mislukte) boefjes zijn die op korte tijd radicaliseren en zich opblazen. Die parasiet doet zeer snel zijn werk.

Om die aanslagen te stoppen moeten we dus werken aan een biologische oplossing, en niet aan een politieke/militaire oplossing.
Daar ben ik het niet volledig mee eens, Ik heb de teksten van Dennet opgezocht maar ik vind enkel stukken en brokken. Dennet is dan ook een ‘gematigde atheist’
Anyway,
In mijn ogen zijn de parasieten degenen die religie gebruiken om anderen zo ver te krijgen zichzelf op te offeren voor het doel van de parasiet.
En de parasiet blijft idd. voort bestaan en de methode die hij gebruikt (religie) blijft zijn wapen.

Akkoord, kleine boefjes zijn een gemakkelijke prooi voor deze parasieten maar ‘vrome moslims’ vallen er ook voor hoor.
Neem nu Mohamed Atta of Ziad Jarrah, 2 van de 9/11 highjackers. Beide waaren deftig opgevoed, hebben gestudeerd, waren getrouwd en leefden een ‘normaal’ leven alvorens te radicalizeren.
Zonder religie krijg je mensen niet zo ver, of het nu boefjes of zijn brave burgers.

Een ander voorbeeld (minder extreem) dat Hitchens vele keren heeft aangehaald:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hitchens
The mutilation of genitalia of children, who would do that if it wasn't decided that God wanted it?...The genital mutilation community is entirely faith based
Als je erover nadenkt, of het nu gaat over de voorhuid van de penis van jongens of (veel erger), de clitoris bij meisjes.
Die concepten bestaan al zo lang in onze samenleving dat we ze als ‘normaal’ zijn gaan beschouwen maar beeld je in dat je dit gaat uitleggen ergens aan een wereldvreemde stam in de brousse in Brazillie die nog nooit van onze gekke religies gehoord hebben, verwacht je maar aan een reactie als ‘You do WHAT to your childen and new born babies!!!!????’

Een klassiek voorbeeld van hoe ver je 'normale mensen' kan krijgen met een wapen zoals religie.

Maar naar goeie traditie in deze draad, wie beter dan The Hitch zelf om dit punt even duidelijk te maken:
https://www.youtube.com/watch?v=X70ss7vsS_c
Rizzz is offline   Met citaat antwoorden