Los bericht bekijken
Oud 29 mei 2017, 12:41   #2
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Deze voormiddag gewoon iets hilarisch gezien. Ik moest iemand op de luchthaven van Zaventem gaan afzetten en zette mij op de parking drop of zone. Er liepen daar enkele gemachtigde opzichters van de security rond en nog even een praatje mee gedaan. Die mannen staan daar dus acht uur en langer in volle uitrusting in de hete zon. Hun eigen wagen moeten ze enkele kilometers verder op een personeelsparking parkeren, nog een stuk naar een bushalte wandelen en met een pendelbus tot aan hun werkplaats rijden. Een dik half uur zijn ze enkele rit kwijt. Onbetaald. Ze krijgen bij het begin van hun werk een halve liter water. Als ze het al krijgen want meestal brengen ze het zelfs niet. In een PVC flesje en niet gekoeld. Schaduw is er niet en ze zouden in het beste geval maximum een half uur eetpauze krijgen en verder geen pauzes. Meer drinken nodig is zelf kopen of meebrengen. Bescherming tegen de zon zoals zonnecrème is zelf meebrengen. Staand werk en betrapping op zitten is een schriftelijke verwittiging met kans op C4 werkweigering. Klagen bij de vakbond is een antwoord krijgen dat ze moeten stoppen met zagen. Maar volgens de mannen bestaat er zelfs niet echt een vakbond. Verkiezingen zijn er niet en de afgevaardigden hebben allemaal de mooiste jobs gekregen of zijn langdurig ziek. En als de manager het weet dat je klaagt dan maakt die u het leven zuur. Als ik dan vernam dat die mannen met een 1500 euro/maand naar huis gaan? Ze wat opgehitst en gezegd dat ze dat niet moesten pikken en naar de controles van de overheid moesten bellen. Maar als dat zou uitkomen was het direct C4 dus ik hoorde direct dat ze dat nooit zouden durven.

Eigenlijk ongelofelijk dat er vandaag nog dergelijke jobs zijn en vooral zo slecht betaald. Straffer vond ik dat er eigenlijk geen vakbond is en dat die de mooiste jobs krijgen. Hoe was het weer? het zijn zotten die werken ... En dat terwijl wij massaal vluchtelingen met open armen ontvangen en ze direct een gouden hangmat aanbieden. Arm Belgistan
je illustreert anders perfect voor welke jobs die nieuwkomers hier binnengehaald worden.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden