Los bericht bekijken
Oud 29 mei 2017, 13:20   #89
Athelas
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik hoop dat ge snel terug de oude wordt. Een burnout is geen lachtertje.

Er is een zekere misvatting bij bepaalde figuren, vooral in VOKA en VBO kringen, dat burn out een fake aandoening is. Het zijn niet de luie en slechte werknemers die een burn out krijgen, maar eerder de toegewijde en hardwerkende, die gewoon ofwel niet voldoende gewaardeerd worden, en/of gewoon opgewerkt worden door hun baas.

Iemand die 0,0 geeft over zijn werk, zal geen burn out krijgen. Iemand die snachts wakker ligt of een bepaalde dossier wel op tijd klaar geraakt daarintegen....
Eerst en vooral, dank je wel. Dat hoop ik ook.

Een burnout komt ook voort uit uitzichtloosheid -geen hoop meer op beterschap/verandering- en uw niet gelukkig voelen op je werk. Je kan dat even overbruggen zoiets maar niet al te lang. Vlakke structuren zorgen vaak makkelijker voor burnouts bij perfectionisten. Je wordt verondersteld bij te springen bij zowat alles. Je ziet overal de fouten, wil die verbeteren en uiteindelijk besteed je meer en meer tijd aan zaken die je niet leuk vindt of niet in je functiebeschrijving staan (ge weet wel, de job die je eigenlijk wou doen). Dat was zowat mijn probleem. Had het gevoel dat ik project mngr was, analyst developper, programmeur, en moest daar soms ook nog wat support bij nemen. Dit terwijl mijn passie analyses maken is. Dat kan ik uren aan een stuk dat ik zelf niet merk dat de tijd voorbij vliegt. Laatste keer dat ik nog eens een deftige analyse gemaakt heb kan ik mij zelfs niet meer herinneren.
Athelas is offline   Met citaat antwoorden