Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen
En wat als het nu 4 miljoen joden zouden blijken te zijn, wat dan? Is 5 miljoen of 6 miljoen het 'kritische getal' om te kunnen spreken van een voldoende ernstige volkerenmoord?
Begrijp me niet verkeerd, ik ben absoluut tegen het strafrechtelijk beteugelen van het ontkennen van de holocaust, net zoals bij andere genocides. Holocaustontkenners zijn idioten en die moeten gewoon als idioten worden behandeld.
Pas als er een oproep tot haat of geweld aan gekoppeld wordt, mag er m.i. strafrechtelijk worden ingegrepen en daar bestaan al (algemeen geldende) wetten voor. Er is dus geen enkele goede reden om een afzonderlijke negationismewet in te voeren.
Wat ik wel niet begrijp is waarom vele mensen (vaak uit antisemitische hoek) zo geobsedeerd zijn door dat getal. Alsof het industrieel vernietigen van een bevolkingsgroep minder hallucinant zou zijn moesten er slechts 4 miljoen joden en 3 miljoen anderen gestorven zijn.
Mag ik u er trouwens op wijzen dat 6 miljoen een getal is dat door Adolf Eichmann zelf zou genoemd zijn?
|
Ja, waarheidsbevinding in de wetenschap. Hoe haal je het in je hoofd !