Los bericht bekijken
Oud 1 juni 2017, 18:07   #254
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Zoek eerder eens bij de cijfers die het Rode Kruis heeft opgesteld. Dat de Nazi's honderd duizenden joden in kampen hebben opgesloten is geen volkerenmoord. Wat er daarna gebeurd is, daar komt de definitie van volkerenmoord in het spel.

Jij kan dat gemakkelijk zeggen want niemand mag met jou in discussie gaan daarover.

Wat is een oproep tot haat?
"Hallo iedereen, kom gezellig mee X haten, ik roep ertoe op!" Belachelijk concept.

Misschien iets te maken met het feit dat de Holocaust als gegeven continue te onpas gebruikt wordt als een retorisch middel tegen nationalisten in heel Europa? Of als retorisch middel om het bestaan van Israel te verantwoorden? Of zelfs oorlogen voor Israel?
Dat heeft met het getal eigenlijk niks te maken, het zijn vooral de Joden zelf die geobsedeerd zijn door 6 miljoen. Google maar eens "6 million judaism". Dat gaat veel verder dan de Holocaust.

Dat is een mythe. Eichmann heeft dat nooit gezegd. Een Life artikel heeft dat ooit beweerd als ik het me goed herinner, maar er is geen enkel bewijs van.

Nu, zelfs als dat zo was, wie eender welke geloofwaardigheid stelt in de onder-marteling bekomen verklaringen van NSDAP-leden op het process van Nuremberg, is niet goed wijs.
Uiteindelijk is 6 miljoen gewoon een geschat getal. Het is inderdaad waar dat het getal '6 miljoen' vaker voorkomt in het jodendom en dat het bijna als een heilig getal wordt gezien. Maar ik geloof niet dat dat te linken is aan de holocaust.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden