Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen
Dat was niet wat ik bedoelde. Wat ik me afvraag is waarom er telkens een discussie oplaait over de negationismewet (waar ik, zoals al meermaals gezegd, tegenstander van ben) er zo gefixeerd wordt op het willen kunnen aanvechten van dat getal?
Er zijn zoveel aspecten van de holocaust, waarom gaat het dan telkens over dat getal?
|
Omdat zij denken dat Joden en hun lakeien zich achter de Holocaust verbergen om sympathie voor hen op te wekken en alle kritiek te pareren. Hierdoor kunnen de Joden de wereld verder regeren zonder tegenstand.
Door dat cijfer zoveel mogelijk naar beneden te halen, willen zij (onze complotdenkers, niet de Joden hė

) de (volgens hen) 'verdedigingslijn' van de Joden omver rijden, waardoor zij daarna ook kunnen beweren dat de Holocaust, en zelfs WO II een spijtige zaak is, waar de Joden voor verantwoordelijk zijn.
Een uiting dus van het Groot Joods Complot, met of zonder vrijmetselaars. Of eenvoudiger: anti-semitisme.
En, in een zekere zin, is dat de reden waarom er een negationisme wet is, niet om de geschiedenis te verzwijgen, maar om politieke bescherming van de slachtoffers te garanderen. Nog steeds in een zekere zin is het een reactie op fake-news.
Terecht of niet, laat ik in het midden.