Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo
Net omdat het schijnbaar een succes is lijkt het verwonderlijk dat een grote aandeelhouder zomaar zou opstappen.
|
Waarom niet als ze denken dat ze beter nu veel winst kunnen maken door de aandelen te verkopen, want wie weet dalen de Tesla aandelen weer naar $185 ofzo. Mercedes is in oktober 2014 uitgestapt (veel te vroeg met weinig winst), Toyota onlangs in 2017 dat is bijna 3 jaar verschil.
Heeft dus weinig met "succes" te doen, want Tesla maakt elk jaar verlies, vergeten?
Citaat:
Tesla kan zulke grote aandeelhouders niet eens buitensmijten als ze dat niet willen.
Dat gaat niet.
|
Dat is evident, en was ironisch bedoelt.
Tesla kan ook geen veel grotere aandeelhouders (dan Daimler en Toyota) weigeren aandelen te kopen zoals bvb het Chinese Tencent dat nu al 5 % bezit, en toch maar 5e grootste aandeelhouder is.
Als je wilt plak ik hier een lijst van de top 10 van de grootste aandeelhouders van Tesla, of de top vijf. Miljardair Musk zal eerste staan.
Lijst augustus 2016, die zal er wel heel anders uitzien, Tencent staat op nr 5, maar je ziet nergens een andere automerk te bespeuren:
Citaat:
http://247wallst.com/autos/2016/08/0...-shareholders/
Here’s a look at Tesla’s top five shareholders.
Elon Musk, founder and CEO, owns 37.19 million shares (26.5% of shares outstanding at the end of December 2015). At Tuesday’s closing price, the shares are valued at $8.45 billion. Musk is also the chairman of SolarCity Corp. (NASDAQ: SCTY), which Tesla is buying for $2.6 billion in stock, and CEO of SpaceX.
Tesla’s second largest shareholder is FMR LLC, a Fidelity company, which owns 10.2% (13.34 million) of Tesla’s outstanding shares. At Tuesday’s closing price, FMR’s stake is valued at $3.03 billion. FMR’s largest holdings include stakes of nearly $26 billion in both classes of Google stock, $17.4 billion in Facebook stock and nearly $16 billion in Apple stock.
Baillie Gifford & Co. is Tesla’s third-largest shareholder, with 10.71 million shares (10.2% of shares outstanding), valued at $2.43 billion as of Tuesday’s close. The investment firm is based in the United Kingdom and has its largest holdings in Amazon ($4.85 billion), Baidu ($4.8 billion) and Alibaba ($3.37 billion).
Tesla’s fourth-largest stockholder is T. Rowe Price Associates, which holds 7.87 million shares, valued at about $1.79 billion. The investment firm’s largest holdings are Amazon ($13.6 billion), Microsoft ($9.23 billion) and Facebook ($7.75 billion).
The fifth largest stockholder is Vanguard Group which holds 4.32 million shares valued at about $981 million. The investment firm also holds large stakes in Apple ($36 billion), Microsoft ($27.4 billion), and Exxon Mobil ($22.35 billion.) [Editor’s note: An earlier version of this story erroneously identified Tesla CTO Jeffrey Straubel as the fifth-largest holder of Tesla stock.]
|
Aangezien het Tesla aandeel een stijgende trend heeft zijn er meer kopers dan verkopers.
Citaat:
Daimler is opgestapt omdat Tesla niet aan de overeengekomen rij afstanden geraakt (500 km was de vereiste van Daimler)
|


Bullshit, aangezien een Mercedes B 250e maar een heel klein accupack heeft, en meer ging er ook niet in, aangezien de B klasse een omgebouwde fossiele wagen is, met beperkte wielbasis. Tesla kan er geen 100 kwh pack in steken hé

, want Mercedes heeft die auto gebouwd, Tesla-Panasonic leende enkel een stuk accupack, amper 36 kWh bruto, en de E-motor.
Citaat:
In de gewone B250e wordt 77% van de 36 kWh accu ter beschikking gesteld. Dit komt overeen met 28 kWh bruikbare capaciteit. In de uitvoering met Range Plus pakket wordt 93%, of 33,5 kWh, van de totale capaciteit bruikbaar. Mercedes benadrukt dat deze extra capaciteit slechts sporadisch mag gebruikt worden aangezien veelvuldig gebruik de levensduur van de accu kan verkorten.
http://www.egear.be/mercedes-b250e/
|
Citaat:
en bij Toyota had Tesla een oud fabriek overgenomen met de belofte van die bewuste auto samen te bouwen. Wat uiteindelijk een totale mislukking bleek te zijn
|
Helemaal geen mislukking aangezien de gemaakte duizenden van die autos verkocht zijn, en de Toyota RAV4 is ook orgineel een fossiele wagen die omgebouwd is naar een E-wagen, in het Duits zeggen ze een
Versuchsträger om te zien hoever ze uitkomen door een fossiele auto van de band om te bouwen naar een E-wagen, en die proberen aan de man te brengen.
Die RAV4 fossiele basis bestaat al sinds #1994 hé, die heeft zijn ontwikkelingskost al een tijdje opgebracht vooraleer ze begonnen met een electrische versie te expirementeren in beperkte oplage.
#
https://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_RAV4
Citaat:
Dus ook daar voldeed Tesla niet aan zijn overeenkomsten zo te zien.
|
Ook al verzonnen dus - doe jij dat graag? - , Tesla had zelfs helemaal geen aandeel aan de eerste versie van de RAV4EV. Je let gewoon niet op. De RAV4 EV 2e versie was ook een
gelimiteerde productie van 2600 stuks over 3 jaar. Enkel in California al hebben ze er
2489 verkocht:
Citaat:
A total of 2,489 units of the second generation model were sold in California through April 2015
|
Citaat:
https://en.wikipedia.org/wiki/Toyota...ond_generation
Production was limited to 2,600 during three years.[4][5][23] The RAV4 EV was available to individual consumers and fleet customers.[24] Due to the capacity of its battery pack the RAV4 EV qualified for the maximum US$7,500 federal tax credit and also was eligible for a US$2,500 rebate in California.[25] A total of 192 units were sold during 2012 and 1,096 during 2013.[7] A total of 2,489 units were sold in the U.S. through April 2015.[7][8][9] The production run ended in September 2014.[6]
|
Citaat:
Maar dat zouden ze nog door de vingers zien mochten ze zeker weten dat Tesla echt een succes gaat worden en de winsten daarvan mee plukken.
|
Zeker weten weet niemand, wie weet valt er een reusachtige meteoriet volgende week op de aarde...
Citaat:
Hoe dan ook, ze doen het niet en kiezen eieren voor hun geld. Nu incasseren wat kan en dat doe je enkel als je weet dat er toekomstige narigheid op komst is.
|
Bei Daimler waren het eerder eieren, bij Toyota miljarden...
Mercedes heeft er heel weinig aan verdient in oktober 2014 te verkopen, eigenlijk peanuts, maar € 600 miljoen kregen ze ervoor, weet je dat
Daimler ooit 9,1 % had van Tesla, dat was nog voor de beursgang in 2010? Ik wil het niet uitrekenen maar vandaag is dat pakweg 5 miljard geschat, aan de koers van 3 april was Tesla al $ 48 miljard waard:
http://money.cnn.com/2017/04/03/inve...-gm/index.html
Dat staatsfonds in Abu Dhabi zijn wslk de slimste geweest, want Daimler verkocht toen in 2009 al 40% aan hun. Die zullen het wel gehouden hebben als staatsfonds.
Citaat:
http://www.zeit.de/wirtschaft/untern...aktien-verkauf
Daimler war im Mai 2009 mit 9,1 Prozent bei Tesla eingestiegen, hatte aber 40 Prozent seines Anteils kurz darauf an den Staatsfonds Aabar aus Abu Dhabi veräußert. Das war noch vor dem Börsengang der Firma des schillernden Tech-Milliardärs Elon Musk Mitte 2010.
Beteiligung war Erfolgsgeschichte für Daimler
Tesla hat für Daimler am elektrischen Smart sowie der elektrischen A- und B-Klasse von Mercedes mitgearbeitet und wird auch weiterhin Teile des Antriebs liefern. Für Daimler ist die Tesla-Beteiligung eine Erfolgsgeschichte – in den letzten Jahren hat sich der Aktienkurs des an der Börse beliebten Unternehmens vervielfacht.
Die 600 Millionen Euro aus dem Verkauf des Tesla-Anteils will Daimler im operativen Geschäft investieren. Die Tesla-Aktie drehte nachbörslich ins Minus, nachdem die Nachricht bekannt wurde.
|