Hoeveel mensen er al gered werden door de airbags in hun wagen weet ik niet......VEEL waarschijnlijk.
Maar er zijn beslist ENKELE mensen (we zijn met 7 miljard ,vergeet dat niet!) gestorven omdat hun airbag "ongepast" reageerde.
Misschien is het wel zo dat er ENKELE mensen dood zijn omdat de airbag niet reageerde.
We beseffen te weinig hoe waanzinnig "doortastend" een airbag systeem eigenlijk wel is.
Theoretisch houdt een intelligent systeem een aantal "vervormingspunten" in een voertuig in de gaten om te beslissen dat er springstoffen (jawel!) geactiveerd worden om kussens op te blazen.
Markleiders Takata is nu zo onder vuur gekomen door aanhoudende terugroep- en controleakties dat ze op een faillisement afstevenen.....mogelijk eind juli 2017.
Deze firma heeft ook andere activiteiten gerelateerd aan auto-veiligheid,en door het afsplitsen van de airbag-divisie( en de verkoop van de andere activiteiten,waarschijnlijk aan een Amerikaanse groep),kan ze een algemeen faissement vermijden.
Het is maar de vraag hoe lang de andere airbag-makers nog met springstoffen wensen te spelen....het lijkt een technologie die niet zo lang meer kan volgehouden worden.....op straffe van SERIEUZE juridische en financiele problemen...
Autos gaan LANG mee,en leg maar eens uit aan een autobezitter dat hij/zij veiligheidshalve het airbagsysteem iedere paar jaar zou moeten vervangen????
Want dit is waar het op zal gaan neerkomen...vrees ik..
