Los bericht bekijken
Oud 28 juni 2017, 14:24   #154
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Je stelt niets vast, en negeert ieder argument.
Welk "argument"?

Citaat:
Dat doet u alweer, eerst is uw argument dat ik mezelf tegenspreek wanneer ik stel dat te weinig moslima's de hulpverlening bereiken maar wel oververtegenwoordigd zijn in vluchthuizen, met als repliek dat ze vaak in vluchthuizen terecht komen omdat anderen, waaronder politie en justitie zich ermee bemoeien, maar dat hulpverlening veel breder is dan dit, waarop u weer er op wijst dat vluchthuizen een onderdeel van hulpverlening zijn...
Je beseft niet eens dat je jezelf kapot aan het cirkelredeneren bent.

Citaat:
Daar ligt de focus niet op, dat weet iedere domme koe dat vluchthuizen tot hulpverlening behoren, de focus lag op hoe ze daar terecht komen, niet omdat ze zelf hulp zochten maar door tussenkomst van anderen.
En? Dat ontkracht gewoon uw bewering dat dat allemaal stilgezwegen wordt als het om Moslima's gaat, net als uw bewering dat zij geen weg vinden naar de hulpverlening (je weet wel, uw cirkelredenering).

Citaat:
Dat negeert u, uiteraard...want dan moet u argumenten aanbrengen die u blijkbaar niet heeft.
Ik heb dan ook geen argumenten nodig, je levert ze zelf aan.

Citaat:
Wat telt is niet wat u beweert, de stelling die ik verdedig is dat islam als ideologie invloed heeft op patronen tussen mannen en vrouwen, en dit leidt tot meer huiselijk geweld dan onder andere groepen, alhoewel, ook al eerder vermeld, Afrikanen ook dit probleem kennen.
De Islam, de Islam, en nog eens de Islam. Bizar hé?

Citaat:
U blijft maar de boodschapper afschieten zonder de inhoud van de boodschap met argumenten te weerleggen, nogal zwak lijkt me dit.
Het gaat trouwens in deze discussie over dat geweld in moslimgezinnen, in hoef dan geen verhandeling te schrijven over huiselijk geweld in het algemeen.
Niemand ontkent dat dit overal voorkomt, maar ook al wilt u dit niet benoemd zien, onder moslims meer dan bij anderen.
De redenen werden duidelijk toegelicht. Maar haal nog eens India aan of orthodoxe Joden, zo kunt u nog wat rond de pot draaien.
Wat jij "rond de pot draaien" noemt, is net de enige juiste manier om de zaken goed te begrijpen, goed te identificeren, en dus op de juiste manier op te treden.
Want één zaak is duidelijk, je vertrekt vanuit een dogma, vanuit iets dat je niet hebt bewezen. Begin daar eens mee.

Waarom eigenlijk die obsessie voor Moslims? Zijn de vrouwelijke slachtoffers van huishoudelijk geweld bij de Joods-orthodoxe bevolking niet van tel? Hoeven zij geen hulp te krijgen? misschien lost de Rabbijn dat wel op? Of wacht, misschien zijn het geen Moslims?