Los bericht bekijken
Oud 29 juni 2017, 13:43   #162
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Dat is heel goed, je hebt dat vastgesteld. Ook ik trouwens.
Maar wat doe je ermee? Welke oplossingsgerichte voorstellen heb je? Hoe denk jij dat het probleem aangepakt moet worden? Hoe ga je ervoor zorgen dat Moslima's voor zichzelf gaan beginnen nadenken en zich van de traditionele patriarchale structuren gaan bevrijden?

Het is gemakkelijk om blijvend te bleiten en te kreften hoe slecht de Islam is, maar of dat de vrouwen veel helpt, dat durf ik serieus te betwijfelen. Constructieve voorstellen op tafel leggen, dat is ineens iets anders...

Ik zou het vuil spelletje kunnen spelen en u een quote van mij vragen hierover, maar dat zal ik niet doen. Ik zal gewoon zeggen dat uw zwart-wit denken u weer toeren speelt.

Ik zeg immers dat je uw bewering niet kunt staven met enig bewijs. Neen, de cijfers van de vluchthuizen zijn géén bewijs.

Jvdb zijn bijdrage niet gelezen?

Logisch, ik heb geen obsessie over de Islam, en zolang jij mij zaken laat zeggen die ik nergens heb geschreven heb, heeft een discussie over mijn standpunten geen enkele nut.
Kortom, mijn redenering is veel te genuanceerd voor uw zwart-wit denken.
U heeft dus geen enkel argument voor uw beweringen? Uw standpunt onderbouwen doet u niet en dat ligt aan mij? In een discussie betekent dit dat je doodeenvoudig geen argumenten hebt en dit omzeilt door je focussen op je gesprekspartner . Dat is nogal zwak, kunt u niet beter?

Uiteraard zijn cijfers uit vluchthuizen wel degelijk een bewijs, wanneer daar bepaalde groepen oververtegenwoordigd zijn, net zoals cijfers van abortus weergeven dat bepaalde groepen te weinig informatie en toegang hebben tot voorbehoedsmiddelen.

Kunt u nu eens ophouden met uw aanname die nergens op slaat? Ik " bleit en kreft niet"maar maak duidelijk dat de oververtegenwoordiging bij huiselijk geweld wel te maken hebben met cultuur en religie waar het moslima's betreft.
Nergens schreef ik zaken zoals " islam is slecht".
Ik zou eerder de stelling onderschrijven dat alle monotheïstische religies vrouwen ondermijnen en in een ongelijke positie zetten tegenover mannen.

In zekere zin zijn ook mannen slachtoffers, omdat zij niet leren om agressie te beheersen, meisjes en vrouwen als gelijken( of anderen buiten eigen subgroep in het algemeen) te zien, waardoor ze eerder als daders van geweld te registreren vallen. Dat is volgens mij het gevolg van opvoeding die zich op waarden en normen richt die enkel achter de voordeur gelden maar niet daarbuiten, eenmaal je hier bent of hier geboren wordt.

Zodra u uw argumenten onderbouwt , wil ik gerust eens laten weten wat volgens mij moet gebeuren om moslima's weerbaarder te maken tegenover huiselijk geweld. Maar eerst bent u eens aan de beurt.
Boter bij uw vis...u voert al dagen deze discussie, tijd om eens te laten zien wat u waard bent.
alice is offline   Met citaat antwoorden