Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Woordenaar
Voor alle duidelijkheid, ik vind Theo Francken een bekwaam staatssecretaris voor asiel en migratie. Een man met heel wat kennis ter zake.
Daar gaat het mij niet om.
Maar zijn communicatie via twitter een tijdje geleden was gewoon ondoordacht en enigszins absurd.
Hij insinueerde dat AZG doelbewust door hun reddingsacties mensensmokkel in de hand zouden werken en ze dus beter weg moesten blijven.
Er zijn wel weinig alternatieven om midden op zee vluchtelingen te helpen, behalve indien u potentiële verdrinkingsdood tot een mogelijk alternatief acht. Waarvan ik weet dat Theo Francken zo niet denkt.
Maar het fregat doet nu evenzeer een reddingsactie, een beslissing die uiteindelijk afkomstig is van een partijgenoot van Francken.
Dat maakt dat zijn eerdere twitterrel wel wat hypocriet overkomt.
Volgens zijn logica / denkwijze kan je evengoed alle kennis die Einstein ons heeft geschonken verwerpen omdat er zoiets bestaat als de atoombom...
De malaise die soms gepaard gaat met goed bedoelde acties vormen daarom geen argument om die goede acties stop te zetten.
Men moet het kind niet met het badwater weggooien.
|
Schoof weet dat ook wel hoor, maar hij doet nog liever in zijn broek dan toe te geven dat 1 van zijn partijgoden een stommiteit heeft begaan. Congenitale slaafsheid is niet te genezen, daar helpt geen kruid tegen.