Los bericht bekijken
Oud 1 juli 2017, 08:48   #8
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.143
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartelx Bekijk bericht
Wordt een beetje tijd. Een jaarlijkse subsidie van 5 miljard euro gemeenschapsgeld die ongelijk onder de bevolking verdeeld wordt. Bovendien leidt dit beleid tot een dagelijks mobiliteitsinfarct, inefficiëntie door tijdverliezen en een milieubelasting van formaat. Hoog tijd dat men hier eens wat 'kracht van verandering' toont. 't Zal de begroting ook ten goede komen.
Er wordt niks geen subsidie gegeven aan salariswagens.

Er wordt wel veel ongelijkheid georganiseerd: de ene betaalt veel meer belastingen dan de andere; de ene betaalt veel meer sociale bijdragen dan de andere; relatief gezien trekt de ene veel meer uit de sociale kas dan de andere.

Er is maar één goede en degelijke oplossing: het afromen van de verdiensten op arbeid zodanig verlagen, dat niemand nog goesting heeft om een salariswagen te verkiezen.

Hoe ? Waar inspiratie uit halen ? Kijk eens naar de andere landen van de EU: welke kennen salariswagens ? En hoe komt dat ?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden