Los bericht bekijken
Oud 2 juli 2017, 09:39   #162
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Dat is ook voor mij de meest waarschijnlijke piste.
In vlaanderen is er geen enkele reden om aan te nemen dat de 3 partners niet gaan samen voortgaan.
Federaal is dat zelfs nog waarschijnlijker, omdat PS in de lappenmand ligt en MR hier versterkt uitkomt. Aan franstalige kant zie ik hen nog wel het kleine CDH meenemen, om de franstalige minderheid in de federale coalitie toch ietwat te verkleinen.
Het gebeurt niet veel, maar ik denk dat in deze Pandareus gelijk heeft.
En het verschil met de vorige keer is dat de CDh dan zal weten dat de MR geen schrik heeft om alleen te regeren.
De vorige keer deden ze arrogant van "Laat ze het maar eens alleen proberen. ze gaan wat tegenkomen." Op dat moment zijn we 5 jaar verder, en is de PS gehalveerd, en het CDh heeft er niet van geprofiteerd.
Dus de neiging om eieren voor hun geld te kiezen zal des te groter zijn.

Maar dit alles in de veronderstelling dat de kiesuitslag zal zijn zoals we hier lezen.
We weten dat we de toekomst niet kunnen voorspellen.
2019 is nog ver, er kunnen nog schandalen komen, en ook bij andere partijen kan er iets uitkomen (neen, ik heb geen informatie daarover).
Het kan zijn dat de terreur afneemt, en daardoor N-VA weer wat minder sterk scoort, alles is mogelijk.
Herinner u hoe het in Frankrijk ging, de snelheid waarmee de commentatoren evolueerden van "Marie Le Pen gaat met haar FN een monsterscore tegemoet en zou wel eens president kunnen worden", naar "Macron is president, en het FN heeft nog een paar zetels kunnen behouden."
Het zijn woelige tijden, en de enige zekerheid is dat er geen zekerheden meer zijn.