Los bericht bekijken
Oud 2 juli 2017, 18:39   #302
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik heb moeite om mijn lach in te houden als ik lees dat de N-VA een stabiliteit onder controle heeft terwijl ze mee aan de instabiliteit bij de franstaligen kan werken. Het is eerder andersom.
Dus wanneer N-VA uit alle coalities werd gehouden dan was de instabiliteit groter geweest?
Geloof je dat zelf?

Citaat:
Ik noteer dat jij neerkijkt op vendelzwaaiers die zo lomp zijn als het achterste van een varken, "omdat ze de N-VA voor het VB ruilen".
Ofwel kan je de andere partijen voor het blok zetten, ofwel werk je van binnenuit.
Voor het eerste moet je een mathematisch overwicht hebben.
Had N-VA dat? Nee.
Gaan ze dat de volgende keer hebben? Grote kans van niet.

Smalend claimen de linksen hier dat N-VA de belziek aan het redden is, maar hun hart bloed bij het zien van de huidige volatiliteit aan de linkerzijde.
Als de belgicistische partijen al naar de N-VA moeten lonken om de stabiliteit te behouden, dan zit je in het winnende kamp.

Citaat:
Ik help je er even aan herinneren dat de VU, de voorloper van de N-VA,een dikke halve eeuw heeft bestaan en de Vlaamse onafhankelijkheid geen stap dichterbij heeft gebracht. De N-VA heeft de Vlaamse onafhankelijkheid geruild voor Belgisch confederalisme, en zelfs dat heeft ze in de diepvriezer gestoken.
De VU heeft er niets mee te maken.
En heu, ze is zelfs niet meer.

De VU deed haar ding in andere tijden.
De staatshervormingen na de VU hebben de zaken nog ingewikkelder gemaakt.

Citaat:
Je vergeet ook dat de N-VA het cordon sanitaire in stand hield, ook nadat de leden daar op een congres tegen stemden. De N-VA-er die de Vlaams-nationalisten probeerde aan één koord te doen trekken werd uit de partij gebonjourd.
Het cordon is opgehouden te bestaan zodra het VB zelf met alle macht aan de klink van de deur begon te trekken.

Citaat:
Bijna �*lle partijvoorzitters van de VU (Gabriels, Van Krunkelsven, Borgignon) liepen over naar de meest belgicistische partij van Belgique: de VLD. Twee andere partijvoorzitters van de VU, vader en zoon Anciaux, kozen voor de SP.a.
So? Ik ben niet over de VU begonnen.

Citaat:
Als ik jou was zou ik een hele toonladder lager zingen.
Neen.

Laatst gewijzigd door hamac : 2 juli 2017 om 18:41.
hamac is offline   Met citaat antwoorden