Los bericht bekijken
Oud 3 juli 2017, 18:02   #6
Eurosceptic
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Geef een ernstig artikel uit een ernstig financieel blad maar geen youtube filmpje van één uur lang dat niets te maken heeft met mijn bijdrage

Ik had het over een vermindering van 40% van de buitenlandse investeerders tegenover één jaar geleden. Wat wel degelijk aantoont dat die investeerders bezorgd zijn.

De tewerkstellingsmetingen gebeuren nog altijd op dezelfde manier door de Amerikaanse regeringsinstellingen en Census bijvoorbeeld.

Van waar haalt u dat 90 miljoen Amerikanen geen deel uitmaken van de arbeidsmarkt? Er zijn ongeveer 330 miljoen Amerikanen daarvan zijn er +- 155 miljoen werkenden of werkzoekend ingeschreven. Er zijn ongeveer 65 miljoen gepensioneerden en invaliden. Er zijn ongeveer 80 miljoen schoolgaanden. Dan zijn er de miljoenen babies onder drie jaar. Daar komen nog eens miljoenen huismoeders of mensen die besloten hebben echt geen deel uit te maken van de arbeidmarkt. Waar gaat ge uw 90 miljoen caseren?
Je vraagt naar artikels maar nooit naar personen. Volgens jouw filosofie heeft een journalist dus meer kennis dan een topeconoom of nobellaureaat.

België heeft internationaal gerenommeerde economen zoals Paul De Grauwe (hoogleraar economie) en Geert Noels.
Amerika heeft die ook, en ze treden elkaar bij voor de camera. Maar CNN, Washington Post en consoorten moeten het volk voorliegen en dus komen die mensen op TV zelden aan het woord.

Maar dat kan jou niets schelen. Je hebt meer vertrouwen in een bende vooringenomen journalisten die schrijven over economie, dan in Amerika's meest vooraanstaande economen die de bail out van Wallstreet in hoogst eigen persoon onderhandelen.

Ik vraag me überhaupt af of jij wel 3 topeconomen uit de Verenigde Staten kent. Je kent alleen bladen.
Je weet de ballen over hoe de werkloosheidsgraad in het verleden werd gemeten en hoe dat ging onder Obama.
Je hebt ook geen flauw idee wat de weerslag is van de immense schuldenberg waarmee Obama de VS heeft opgezadeld.
En als in 2018 een bankrun volgt met globale consequenties, dan is alles de schuld van big bad wulf Trump terwijl al die economen dit al 4 jaar voorspellen.

Je leest gewoon propagandablaadjes van The Economist en herhaalt zoals een papegaai wat er geschreven staat.

Slaap rustig verder.

Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 3 juli 2017 om 18:03.
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden