Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox
Kijk, er werden in het verleden reeds wetsvoorstellen gedaan om het kraken strafbaar te stellen. CD&V al ergens begin jaren 2000 en ook Matthias Declerq een paar jaar geleden. We moeten ons dus de vraag stellen welke mensen dit telkens hebben tegengehouden. Het huidige wetsvoorstel wordt in elk geval op de lange baan geschoven door SP.A en groen.
Ik ga zelfs meer zeggen. In Gent is er een ambtenaar die verantwoordelijk is voor het begeleiden van de krakende Roma. Daarom dat ze ook zo goed op de hoogte zijn van wat wel en niet mag met betrekking tot kraken. Termont moet dus niet zo verongelijkt doen, want hij faciliteert de krakers. Bij het laatste geval hebben ze zelfs het onbewoonbaar pand, bewoonbaar laten verklaren zodat die Roma er kunnen blijven.
|
Dat klopt.
Ik herinner me specifiek dat destijds minister of ex-minister Van Parijs daarmee afkwam.
Was het daarvoor of voor iets anders dat hij uitgerangeerd werd in zijn eigen partij, ik weet het niet.
|