Los bericht bekijken
Oud 6 juli 2017, 12:54   #237
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Mugabe is uwe man !
Wel ze hebben problemen als hyperinflatie maar gore krottenwijken zoals in Kenya kennen ze niet.
De Kenianen die ik ken en er geweest zijn lachen met wat ze daar "slums" noemen. De westerse media hebben dat weer volledig verkeerd in beeld gebracht. Maar ja wat wil je een leider die iets doet aan de ontzettende ongelijkheid, 1 % blanken die 90% van de landbouwgrond in handen hebben, dat kan natuurlijk niet. Hij heeft overigens niet alle blanken verjaagd, velen wonen er nog maar zagen hun terreinen inkrimpen of moeten die nu delen met lokale boeren.
Dat wil niet zeggen dat ik naar Mugabe opkijk. Hij heeft de blanken door grotendeels incompetente vriendjes vervangen.
Toch hebben er veel meer mensen toegang tot elektriciteit en gezondheidszorg, en er is geen honger zoals in Kenya.

Ik vind echter veel meer in het regime in Ethiopië, van marxistische origine, en ze hebben het Chinese systeem bijna letterlijk gekopieerd, er is ook geen enkel land in Afrika met zoveel Chinese investeringen.
Ze waren een van de armste landen ter wereld, kenden decennialang oorlogen, maar groeien economisch al 15 jaar met 8% of meer per jaar. En dat zonder grondstoffen. Addis heeft nu een metro systeem, het eerste land in zwart Afrika met uitzondering van Zuid-Afrika. En er loopt een hogesnelheidstrein tussen Dire Dawa en de hoofdstad, ook een primeur in Zwart-Afrika.
Kagame van Ruanda is een wrede dictator, maar krijgt al decennia miljarden van het Westen. Dat hij een wrede dictator is, die een systeem van verklikkers en beulen heeft geïnstalleerd in elk dorp, en gesofistikeerde marteltechnieken heeft ontworpen voor opposanten, heeft het Westen nooit tegengehouden hem te steunen.
MAAR Ruanda gaat wel vooruit, omdat z'n regime voor stabiliteit zorgt. En zeer strikt is, met draconische straffen. Daarom doet Ruanda ongewoon beschaafd en clean aan naar Afrikaanse normen.

Laatst gewijzigd door tomm : 6 juli 2017 om 13:02.
tomm is offline   Met citaat antwoorden