Los bericht bekijken
Oud 6 juli 2017, 14:24   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard Erdogan pakt Amnesty International hard en droog langs achter

Ik hou niet van Erdogan en van de richting waar hij Turkije naar uitstuurt.
Ik hou ook niet van Amnesty International, omdat die altijd maar overdrijven en nooit iets goed zien, zelfs niet als het redelijk gematigd is.

Die twee hebben nu dikke ruzie ...

titel: Turkije pakt landendirecteur Amnesty International op
http://www.standaard.be/cnt/dmf20170706_02959725

Citaat:
De Turkse autoriteiten hebben acht mensenrechtenactivisten opgepakt, onder wie de landendirecteur van Amnesty International.

De arrestaties, die dateren van woensdagavond, gebeurden op het eiland Buyukada, net voor de kust van Istanboel. Daar vond een meeting plaats over mensenrechten in Turkije. Onder meer de landendirecteur van Amnesty International, Idil Eser, werd opgepakt. Ook een Duitser en een Zweed zijn meegenomen.

De mensenrechtenorganisatie noemt de arrestatie ‘grotesk machtsmisbruik’. Ze vragen haar onmiddellijke en onvoorwaardelijke vrijlating. Volgens Amnesty mochten de activisten aanvankelijk geen contact hebben met hun advocaat.

Na de mislukte coup van afgelopen zomer in Turkije, is het voor mensenrechtenorganisaties erg moeilijk werken in het land. President Erdogan hanteert nog altijd de noodtoestand. Daardoor zit ook een ander vooraanstaand Turks bestuurslid van Amnesty international al sinds juni in hechtenis.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden