Citaat:
Europa staat voor ongebreideld liberalisme
Europa staat voor voor ongebreidelde ambtenarij
Europa staat voor kafkaïaanse subsidietoestanden
|
Ongebreideld kapitalisme = moederschapsverlof, recht op vankantie, .... Ga dat maar zoeken in Amerika, China, ... waar we moeten met concurreren.
Europa is juist de enige kans om niet in een wereld van ongebreideld kapitalisme tercht te komen. Ik besef dat dat erg klinkt want we gaan er inderdaad op achteruitgaan denk ik maar door de globalisering gaat het nu eenmaal niet anders. Daarom ook dat Europa zo zijn best doet om sociale verworvenheden om te zetten in internationale verdragen.
Daarom ook dat Europa zo achter de rechten van de mens staat. Het is bvb niet omdat Bolkestein vanalles voorstelt dat het ook zo zal gebeuren. De kans zit er wel in, het is een strijd die bezig is en Europa daarom afschrijven helpt zeker niet.
Ongebreidelde ambtenarij, tja een ambtenarij is nodig, ze is peanuts ivm de Belgische. Er zijn veel misbruiken maar ook veel goede dingen. Kafkaïaanse subsidietoestanden vind je ook overal. Daar moet inderdaad allemaal iets aan gedaan worden maar dat geld evengoed voor de individuele staten.
Ik hou het erbij dat Europa goed is voor de wereld vrede en een socialere, rechtvaardigere wereld en dat we als bevolking druk moeten uitoefenen (stemmen) dat Europa zijn uiterste best doet om zo sociaal mogelijk te blijven.