Los bericht bekijken
Oud 11 juli 2017, 11:50   #1
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard Bart Somer zet een rem op politiewerk

http://www.standaard.be/cnt/dmf20170...T=272839217270

Citaat:
Volgens Bart Somers is zijn korps het allereerste in het land dat een dergelijke registratie doet. ‘Dat etnisch profileren bestaat - volgens mij zelfs op grote schaal - is een grote schande. De weinige keren dat ik zelf werd gecontroleerd, werd ik er ook wrevelig van. Als dat heel regelmatig voorkomt, dan zorgt dat voor frustraties, kwaadheid, angst, agressie en soms zelfs haat tegenover de samenleving. Daar gaan we als samenleving in de fout. Wij willen hiermee een absolute voortrekkersrol spelen, de beste van de klas zijn en de grootste onderscheiding halen qua non-discriminatiebeleid’, stelt de burgemeester.
Bart Somers vindt etnisch profileren een dikke schande. Neen, Bart, als bepaalde criminele feiten hoofdzakelijk gebeuren door een bepaalde etnie en dat blijkt uit de criminaliteitsstatistieken, dan is etnisch profileren de meest normale zaak van de wereld, want het laat je toe om met de beperkte middelen zo efficient mogelijk om te springen. Profiling is een essentieel onderdeel van goed politiewerk.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden