Discussie: Nummer 29 of 19?
Los bericht bekijken
Oud 15 juli 2017, 08:08   #10
Zeus
Europees Commissaris
 
Zeus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Dus als wij lachen met West Vlamingen die de G niet kunnen uitspreken, of met Limburgers die zingen, dan moet dat kunnen.
Maar bij ons om de hoek zijn er Chinezen met een frituur en als mensen zeggen "vool mij een glote fliet" of een andere cliché joke, is dat racistisch.

Ik snap wel dat die grappen weinig origineel en zelfs irritant zijn omdat je ze continu hoort. Maar de brug naar racisme wordt wel snel gemaakt tegenwoordig.
.
Alles hangt af van de context van die grappen. In luchtige programma's mag er best wel eens gelachen worden met een accent, maar in De Zevende Dag gaat men ook niet onnozel over het gezang van een Limburgse politicus.

Ik maak ook wel eens raciale grapjes tegen Congolese vrienden en vice versa, maar tegelijk verwachten en wensen ze in een professionele context niet aangesproken te worden met Mobutu.
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"
Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"
Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw"
Zeus is offline   Met citaat antwoorden