Los bericht bekijken
Oud 15 juli 2017, 21:27   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard Man met bijl opgepakt op Antwerpse Meir

Er staan geen nadere gegevens bij over de hobby's of bezigheden van de man.
Maar ik zwijg als vermoord.

Ik zeg helemaal niets over een bus richting Brasschaat. Of een trein richting Wetstraat. Niks zeg ik. NIKS.

http://www.standaard.be/cnt/dmf20170715_02974196

Citaat:
In het Antwerpse stadscentrum is er zaterdagmiddag even opschudding geweest, nadat een man met een bijl richting de Meir trok, de belangrijkste winkelstraat van de stad.

Enkele mensen spraken daarop de militairen aan, die in en rond het naburige winkelcentrum De Stadsfeestzaal aan het patrouilleren waren. 'Een patrouille van defensie heeft onmiddellijk de politie verwittigd en is ter plaatse gegaan. We hebben de man staande gehouden tot aankomst van de politie', bevestigt woordvoerder Olivier Severin van Defensie.

Een woordvoerder van de Antwerpse politie bevestigt dat de man door de toegesnelde politiemensen gearresteerd werd en meegenomen is voor verhoor.

Het was zaterdagavond nog onduidelijk wat de man zijn juiste motieven waren. Het wordt niet uitgesloten dat hij de bijl kort daarvoor had gekocht en weer onderweg was naar huis of naar zijn auto. Maar gelet op de terreurdreiging wilden de veiligheidsdiensten geen enkel risico nemen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden