Los bericht bekijken
Oud 16 juli 2017, 10:42   #38
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Vraag is: zou het met een SP.a of een Groen in de meerderheid anders geweest zijn?
Ik geloof er geen zier van.
Dat geloof ik ook niet. Graaiers zijn er in alle partijen die aan de macht geraken.

Citaat:
Het probleem is niet de partijkleur, het probleem is dat politici zelf de regels maken waar ze zich moeten aan houden.
Voil�* ! We zijn er. Dat is inderdaad het probleem. En uit het armtierige resultaat van de commissie politieke vernieuwing kun je opmaken dat er geen enkele wil is om die circel te doorbreken.

Citaat:
Logisch dus dat ze die regeltjes zo maken, dat ze achteraf kunnen zeggen : "maar we hebben geen enkele regel overtreden", terwijl iedereen op zijn kousenvoeten aanvoelt dat wat gebeurde, niet door de beugel kan.
Mocht ik op het werk op reis moeten, dan weet ik ook dat ik daar de minibar niet zal moeten leegdrinken op kosten van de baas.
Ik zal wél gecontroleerd worden, en alle bonnetjes moeten inleveren.
Ik zal niet moeten een tussenstop maken in een ander land, daar een duur hotel boeken, en misschien nog wat meer.
Mocht ik dat wel doen, dan lig ik gegarandeerd buiten, en moet opdraaien voor alle kosten.
Dat Bart Brinckman in het controleren van een politicus een heksenjacht ziet, daar stel ik mij vragen bij.
Dan denk ik dat Bart Brinckman ook al wat te ver van de gewone burger staat om nog te weten wat normaal is en wat niet.
Brinckman heeft keihard meegedaan (en terecht...) toen Balthazar zijn dikke bijkomende publifin verdiensten naar boven kwamen, toen optima implodeerde, toen samusocial uitkwam enz. Dat waren dan ook ernstige zaken.

Hier gaat het over een tussenstop die de boekhoudkundige dienst én de bevoegde commissie van de provincie goedkeurden VOOR zijn vertrek.
Had dit gegaan over een politicus die nog geen aangeschoten wild was, dan was het zelfs geen nieuws geworden. We zouden er nooit iets van geweten hebben bij gebrek aan interesse van de pers.
In die zin begrijp ik zijn kwalificatie dat het stilaan een heksenjacht is aan het worden.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden