Los bericht bekijken
Oud 18 juli 2017, 13:55   #27
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
10 miljard liter brandstof is het jaarlijks verbruik van ons wagenpark.
...
Dat is inderdaad best veel.
Wat alleen maar betekent dat het enige tijd zal vergen; en mogelijks quasi nooit zonder absoluut nul komma nul fossiele brandstof zag gaan.

De enige vraag waarover wij graag discuteren en fantaseren:
hoe lang nog eer de e-wagen voor gewoon familiaal personenvervoer echt zal doorbreken (vb. wanneer bereiken deze auto's 40 procent van hun eigen marktaandeel, ttz dit van de gewone familiewagen) ?

hoe lang nog voor camionettes, minibussen en kleinere vrachtwagens die leveringen doen op beperkte schaal, vb. intra steden, of tussen redelijk nabij gelegen steden en dorpen ?

hoe lang nog voor zwaardere vrachtwagens bijna allemaal hybride zullen zijn, enkel en alleen om het verlies aan energie bij het remmen op te vangen, om dit te kunnen aanwenden bij het eerstvolgend vertrek uit stilstand, tot aan 5 km per uur ?

hoe lang nog eer we op deze wijze 30 procent minder olie moeten invoeren, waardoor op wereldvlak het vraag/aanbod principe iets zal doen met die olieprijzen ? Wat gaan wij dan doen met die centen die we niet langer zullen moeten afgeven aan de Arabieren ? Let op, dat gaat niet over kleine bedragen ...
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden