Los bericht bekijken
Oud 19 juli 2017, 09:24   #34
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 53.006
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Wegen die jaarlijkse gebruikskosten verder door dan de aankoopprijs?
Natuurlijk, je hoeft maar even te rekenen.
Of je neemt een online-tool, met alles erop en eraan: aankoop en herverkoopwaarde, alle gebruikskosten en vaste kosten.
De uitleg van de toolberekening kun je ook checken.

http://www.milieuvriendelijkevoertui...ool/index.html

Neem eens 8 jaar en 10 jaar en telkens 25.000 km/jaar voor een natuurlijke persoon, en kijk eens naar de eindsom onderaan, dat is toch niet te moeilijk.

Neem de Compacte klasse en neem het duurste E-wagen voorbeeld Renault Zoe 40 voor € 33650, tegen de benzine Ford Fiesta slechts € 18200 aankoopsprijs, gemiddeld verbruik laat je staan, de rest is voor beide sowieso gelijk.

even p/c voor 8 jaar en 10 jaar, dus 200.000 km en 250.000 km:

Citaat:
Renault ZOE 40 kWh (Battery Buy) Life Q90 B-buy
Elektrisch Prijs € 33.650,- incl. BTW

Ford Fiesta
1.0i EcoBoost 74kW Powershift Trend (5d) 100pk
Benzine Prijs € 18.200,- incl. BTW

Totale kosten (op 8 jaar)

Renault ZOE 40 kWh (Battery Buy) 55.780 €
Ford Fiesta 53.389 €

Totale kosten (op 10 jaar)

Renault ZOE 40 kWh (Battery Buy) 64.130 €
Ford Fiesta 63.764 €
Huur ik nu de batterij bij de Zoe of maar € 25250 aankoopsprijs kom ik na 8 jaar op volgend resultaat:
Citaat:
Renault ZOE 40 kWh (Battery Lease)
Elektrisch Prijs € 25.250,- incl. BTW

Totale kosten (op 8 jaar)

Renault ZOE 40 kWh (Battery Lease) 45.139 €
Ford Fiesta 53.389 €
__________________
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 19 juli 2017 om 09:53.
Micele is offline   Met citaat antwoorden