Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans
Wegen die jaarlijkse gebruikskosten verder door dan de aankoopprijs?
|
Natuurlijk, je hoeft maar even te rekenen.
Of je neemt een online-tool, met alles erop en eraan: aankoop en herverkoopwaarde, alle gebruikskosten en vaste kosten.
De uitleg van de toolberekening kun je ook checken.
http://www.milieuvriendelijkevoertui...ool/index.html
Neem eens 8 jaar en 10 jaar en telkens 25.000 km/jaar voor een natuurlijke persoon, en kijk eens naar de eindsom onderaan, dat is toch niet te moeilijk.
Neem de Compacte klasse en neem het duurste E-wagen voorbeeld Renault Zoe 40 voor € 33650, tegen de benzine Ford Fiesta slechts € 18200 aankoopsprijs, gemiddeld verbruik laat je staan, de rest is voor beide sowieso gelijk.
even p/c voor 8 jaar en 10 jaar, dus 200.000 km en 250.000 km:
Citaat:
Renault ZOE 40 kWh (Battery Buy) Life Q90 B-buy
Elektrisch Prijs € 33.650,- incl. BTW
Ford Fiesta
1.0i EcoBoost 74kW Powershift Trend (5d) 100pk
Benzine Prijs € 18.200,- incl. BTW
Totale kosten (op 8 jaar)
Renault ZOE 40 kWh (Battery Buy) 55.780 €
Ford Fiesta 53.389 €
Totale kosten (op 10 jaar)
Renault ZOE 40 kWh (Battery Buy) 64.130 €
Ford Fiesta 63.764 €
|
Huur ik nu de batterij bij de Zoe of maar € 25250 aankoopsprijs kom ik na 8 jaar op volgend resultaat:
Citaat:
Renault ZOE 40 kWh (Battery Lease)
Elektrisch Prijs € 25.250,- incl. BTW
Totale kosten (op 8 jaar)
Renault ZOE 40 kWh (Battery Lease) 45.139 €
Ford Fiesta 53.389 €
|