Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila
De Grondwet zegt vooral dat het gebruik der talen in privé-aangelegenheden vrij is.
Voor het overige is dit verschil reeds meermaals uitgelegd. Ik ga dit niet nog eens herhalen omdat jij daar geen antwoord op vind.
ah ja, en wat gaat Vlaanderen doen denk je wanneer ze de keuze zal hebben tussen het goedkeuren van het minderhedenverdrag en toetreding tot de EU?
|
Wat hebben de franstaligen niet dezelfde rechten dan de Vlamingen??? Ik dacht dat we in la Belgique waren???
Ipv zo op te lopen met hun minderheidsverdragen zouden ze zich tot diep in de grond moeten schamen dat bij hen alle democratische eerlijkheid ontbreekt door zo die verdragen te onteren...
De bescherming van francofone middeleeuwse privileges eisen in naam van een minderheid te zijn...
Minderheden hun democratische rechten moeten altijd en overal geëerbiedigd worden; maar daar de francofonie zelfs nog niet eraan denkt om de democratische rechten van de meerderheid te eerbiedigen... Denk ik dat ze, als ze nog iets of wat eigenwaarde hebben, veel beter hunne grote mond houden...
Maar ja in de wereld blijkt het nu eenmaal, democratische rechten of niet, te draaien om grote monden en als ze in iets uitblinken, die grote francofonie, dan is het wel in een heel grote mond te hebben... Echte democratie (daar hoort de schijndemocratie van francofoon la Belgique natuurlijk niet toe) laat zich niet vangen door grote monden...