Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus
Wel, de hedendaagse Vlaamsgezindheid heeft met die twee overlevers van concentratiekampen in Polen geen jota te maken. Net zomin als de hedendaagse Duitsers nog iets te maken hebben met de NSDAP, met de SS, met de Gestapo enz. Het is werkelijk zeer laf en grenzeloos belachelijk om mensen van vandaag te pogen besmeuren met gebeurtenissen van meer dan zeven decennia geleden.
|
Toen mijn grootouders nog leefden waren het vooral zwarten, collaborateurs. De VU (voorganger VB en NVA) zat er vol van. Daarom ook de nog steeds aanwezige vraag voor amnestie (mijn grootmoeder kreeg iedere keer een woedeaanval als een vlaams politicus daar over begon, en ik kan mij inbeelden dat ze zich nu in haar graf omdraait als men er alleen al aan denkt om verklikkers eervol er vandoor te laten gaan).
De huidige generatie NVA politici hebben daar inderdaad niks mee te maken, echter ik blijf erbij: het is volksnationalisme, en daar is niks goeds aan.
Ik wil wel erbij vermelden dat ik het feit dat uw vader dienst deed bij de Royal Navy zeer waardeer en u mag er trots op zijn. Maar uw suggestie dat u "leed had gekend" door in GB in de bunkers te zitten is wat lachwekkend....