Los bericht bekijken
Oud 25 juli 2017, 22:40   #5
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Moest ik ooit een zoon krijgen, dan zou ik hem zeker jongen laten zijn. Ik zou er wel op blijven hameren dat hij beter moet leren dan zijn zus, want wie weet wordt zij na school gewoon huisvrouw, terwijl hij zeker een kostwinner gaat zijn (islamitisch gezin).
Slechtere schoolresultaten zou ik kunnen begrijpen in deze vorm van onderwijs (en met vrouwelijke juffen) maar hij moet niet spijbelen en zeker niet uitvallen. Zijn zus mag dan weer wel thuis blijven van school als ze zich niet goed voelt voor een uitstapje of iets dergelijks (bv sportdag).

Je legt een vinger op de zere wonde. Maar hoe groot is dit probleem in de samenleving waarin wordt verwacht dat jongens en meisjes volledig gelijk zijn? Misschien wordt de natuurlijke aard van meisjes en jongens steeds meer miskend bij de autochtonen. Bij moslims is men zich wel bewust van een verschil en speelt men daar meer op in (evenwel misschien niet altijd op de correcte manier).

Op de arbeidsmarkt: zijn er veel autochtonen die moeite hebben met een vrouwelijke baas? En vrouwen die moeite hebben met een leidinggevende rol? Persoonlijk zie ik mezelf niet meteen leiding geven aan een groep moslimmannen maar misschien zijn er atypische vrouwen die daar wel toe in staat zijn. Echter, verwacht niet dat uitzondering de regel wordt.
Peche we kunnen zien dat gij het zijn. You need to up your game.

(Moeders vertellen dit soort zever niet. Zelfs niet als ze een kopvod dragen.)
Tavek is offline   Met citaat antwoorden