Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door skye
voor een echte flamingant is de Vlaamse onafhankelijkheid DE voornaamste reden om te stemmen...
dat Vlaanderen_onafhankelijk de politieke correctheid (en waarschijnlijk ook zijn voorliefde voor Palestina) laat primeren op zijn nationalisme is wel bizar... het zijn juist dit soort "flaminganten" die we ervoor zorgen dat we verdeeld zijn...
als ge tegen het Blok zijt ok...maar als het blok aan de macht komen is het eerste wat ze zullen doen Vlaanderen onafhankelijk maken... dan moet ge gewoon nog vier jaartjes wachten en ge kunt terug op een andere partij stemmen...vier jaar onder het Blok is een kleine "opoffering" voor de onafhankelijkheid... erger als vier jaar paars-groen kan het in elk geval niet zijn...
|
Het gaat niet om voor of tegen het Blok te zijn. Ik kan me vinden in hun veiligheidbeleid, behalve dat zij enkel moslims vizeren en natuurlijk in hun Vlaamse onafhankelijkheidsstrijd, voor de rest heb ik niks, maar dan ook niks met het Blok te maken...
De manier waarop deze partij politiek voert maakt me misselijk. Ze kaarten enkel maar problemen aan(wat normaal is voor een oppositiepartij), maar komen nooit echt met concrete oplossingen aandraven. Ja, 'geleide terugkeer voor migranten', wat een oplossing.
Ook het feit dat het Vlaams Blok in zijn programma veelal migranten en dan nog liefst moslims aanvalt, is een doorn in mijn oog. De manier waarop deze partij en haar aanhangers ook ALTIJD in de slachtofferrol kruipen doet mij walgen. "Iedereen is tegen ons en si en la..." is iets vaak gehoord vanuit menig Blokkermondje.
Ook het 'back to the middle ages'-niveau van het Blok doet me een afkeer krijgen. Neem nu het homo-huwelijk, er zijn maar twee partijen die er tegen zijn, juist ja...
En je hebt natuurlijk gelijk dat ik vanwege mijn sympathie voor Palestina onmogelijk op een anti-moslim partij kan stemmen.
Vier jaar opoffering voor de onafhankelijkheid? In die vier jaar kan er héél véél gebeuren en kan ons land, of dat nu Belgizieksken is of het onafhankelijke Vlaanderen, al ver naar de kloten zijn, en als er dan toch iets primeert boven het Vlaamse belang, dan is het mijn welzijn en dat van de mensen waar ik om geef en dat is een opoffering die ik niet wens te maken...
Citaat:
trouwens, als echte flamingant stem ik deze keer op de NVA, niet omdat ik tegen het blok ben, maar omdat de NVA boven de 5 percent moet geraken...
|
Ik stem op de N-VA omdat ik flamingant ben en mij heel goed kan vinden in hun programma. Het is ook een serieuze partij en geen speeltuin voor vedetten zoals menig andere partij. Politiek is serieus en ik haat partijen die er een spelletje van maken...