Net zo dat "wringen" van fietsers en chauffeurs in nauwe doorgangetjes, waar je zo moet kijken en maneuvreren om er langs te kunnen, dat het moeilijk wordt om ook nog uit te kijken voor verkeer.
Bvb in eerdere tijden kon je als fietser omkijken en anticiperen om over te steken wanneer het beste past, nu ben je gedwongen om over te steken op een specifieke plaats tussen borduren paaltjes al hotsende over drempels van rioolgoten (je bent door de engte gedwongen om er loodrecht over te rijden), en daarbij nog moeten uitkijken voor verkeer. Anticiperen is niet meer mogelijk. En zo komt alles samen op zelfde momenten, en wordt er schade geleden (kijk maar naar de toestand van de rommel die de Commies er plantten) / gebeuren er ongelukken.
Aan de ene kant zeggen de Commies dat ritsen beleefd is, aan de andere kant doen ze er alles aan om ritsen te saboteren. Want dat is wat ze eigenlijk doen met dat dwingen tot een bepaalde locatie. En zo raken die eilanden met obstakels bezaaid met scherven, brokken, scheef geduwde paaltjes en vol putten van het vele remmen / optrekken / kort draaien. Zelfde scenario voor hun verkeersdrempels. Die zijn aangelegd in rode klinkers, en waar de wielen van auto's over gaan krijg je zo een serie putten in de langsrichting, typerend voor hotsende voertuigen, en dat versterkt zich zelf. Als je daar als fietser over rijdt breek je spaken en schokt alles kapot / los dat gemonteerd zit. Je ziet er vaak versplinterde ledpinkers, losgekomen spatlappen en gebroken spatbord uiteinden liggen.
Je bent dan genoopt om er midden over te rijden (waar de wielen van auto's minst komen) maar dat is gemakkelijker gezegd dan gedaan met chauffeurs achter je die denken dat je rechts blijft aanhouden.
|