Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko
Je weet toch dat onderwijs in vroeger tijden simpelweg niet toegankelijk was voor vrouwen ? Hier en daar kon eens een rijke koopvrouw lezen, en een prinses kon misschien luit spelen en rekenen, en dat was het zowat.
Vrouwen werden simpelweg volledig uitgesloten van de academische wereld, en de enkelingen die er wel in geraakten, werden tegengewerkt of niet au sérieux genomen.
Dus vertel me eens hoe je wil dat vrouwen onder die omstandigheden konden concurreren met mannen ? Ik persoonlijk heb geen flauw benul.
|
Ik herhaal het als ik jou bezig hoor staan ons nog wonderlijke tijden te wachten

Echter ik vrees dat het nog heel lang wachten zal zijn.
Hoelang hebben jullie nu al toegang tot hoger onderwijs en academische werelden ?
Een halve eeuw of nog meer zeker ? Hoeveel vrouwelijke filmregisseurs zijn er ondertussen ? Of vrouwelijke kunstschilders ? De elektrische en of zelfrijdende auto is Nu idd U leest het goed Nu volop bezig aan een doorbraak.....wat is de inbreng van vrouwen in deze nieuwe hoopvolle techniek ?
Welke zijn verwezenlijkingen van enkel en alleen vrouwen van de laatste 60 jaar ? Tupperware avonden ???
Mannen en vrouwen hebben ieder hun eigenschappen en kwaliteiten maar als ik de evolutie zie van de technologische en wetenschappelijke wereld en hoe ver we nu staan op bijvoorbeeld gebied van geneeskunde dan vind ik toch dat mannen het toch nog niet zo slecht hebben gedaan en voor jullie comfort hebben gezorgd.....dat de madammen nu een ijskast auto horloge computer scanners elektriciteit telefoon televisie radio strijkijzer medicatie stofzuiger cabrio een mooi huis en al die rest hebben is toch maar te danken aan al die meneerkes....zelfs jullie mooiste kleedjes zijn in 9 op de 10 gevallen ontworpen door meneertjes erg is dat heel erg.
En vroeger in de kloosters waren er nonnen en paters....volgens mij mochten of konden die nonnen toch ook iets hebben verwezenlijkt ? De paters zijn er dan toch in geslaagd om het beste bier ter wereld te brouwen.....en die paters poetsten zelf en maakten zelf hun soep.
Bij de nonnen stonden er alle dagen wel camionettes aan de deur....die binnen aan het werk waren....en wat hebben onze nonnen dan verwezenlijkt in al hun vrijheden ???
Ik zou mannen toch een beetje dankbaarder zijn.