Los bericht bekijken
Oud 3 augustus 2017, 14:40   #32
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Bizar dat er toch nog mensen zijn die die hard Diesel fan blijven, en dat terwijl de financial times en bloomberg in recente artiekels zelfs hebben gesteld dat Diesel waarschijnlijk zijn 120ste verjaardag niet haalt (2033) als technologie voor personenvervoer.

Maargoed, het is vrij Belgisch (Vlaams) om tegen verandering te zijn. Ik weet dat ik in de tijd niks moest hebben van iphone en zweerde bij nokia. Ook vertrouwde technologie = goede technologie (dezelfde reflex op dit forum) en de ogenschijnlijke nadelen zijn te groot (batterij, kostprijs, enz...). Maar toch is de markt verschoven en niemand heeft nog een klassieke gsm, en de iphone is een gigantische cashkoe geworden voor Apple. Ook al gaat een iphone maar een dag mee kwa batterij. Niemand loopt nog rond met een 3210 van nokia die een week meeging.

Tzou eens geen kwaad kunnen om nieuwe technologie wat meer te omarmen en niet zoveel schrik te hebben van innovaties. Er is geen enkele technische reden om te stellen dat electrowagens inferieur zouden zijn tov diesels.

Zelfs hybrides die maar 50-60 km kunnen electrisch jagen de olieproducenten schrik aan, aangezien het gros van de verplaatsingen kort zijn. Shell heeft haar strategie aangepast op eeuwig lage olieprijs en verwacht komend decennium peak oil demand. En die hybrides boomen zeker ook.
Je moet er wel ook alle kosten en lasten bij plaatsen.
Dure aankoop
Kosten batterij
Kosten e connectie die steeds duurder zal worden
Abonnement voor tanken indien nodig
Aanschaf thuislader
Installatie kosten

Eventueel zonnenpanelen om iets te drukken
En voorlopig nog veel dure mankementen.

Bovendien is zo een tv op je dashboard ook niet alles.

Al bij al...waarom zou je het wel kopen?